Internetowi fani wspierają twórców

Crowdfunding to coraz bardziej zyskująca popularność forma finansowania. Dzięki niej fani gier, komiksów, seriali mogą wesprzeć ich produkcję, które są pozbawione opieki wielkiego wydawcy. Gośćmi 24. Poziomu byli Andrzej Rylski i Kuba Ryszkiewicz, inicjatorzy akcji, którym udało się ściągnąć uwagę internetowej społeczności i zyskać finansowanie na swoje projekty.

2015-07-11, 20:29

Internetowi fani wspierają twórców
Istotą crowdfundingu jest bezpośrednia relacja pomiędzy pomysłodawcą, a potencjalnymi inwestorami.Foto: flickr/Rocio Lara

Posłuchaj

11.07.15 Andrzej Rylski: „Wielu twórców działa skuteczniej, jeżeli na bieżąco są w stanie weryfikować swoje pomysły dzięki mediom społecznościowym i później crowdfundingowi (…)”.
+
Dodaj do playlisty

– Społecznościowe finansowanie pozwala dowiedzieć się nam, jak nasz pomysł jest traktowany i zobaczyć, jak staje się popularny, ile osób się nim interesuje oraz chce poświęcić na niego swoje pieniądze – mówił w Polskim Radiu 24 Andrzej Rylski

Dobrowolne datki dają także szanse na realizację mniejszych, zupełnie niszowych projektów – produkcji internetowych seriali, wydania komiksu lub podręcznika do klasycznego, papierowego RPG.

– Moim pomysłem w crowdfundingu był komiks „Nie przebaczaj”. Zależało mi na tym, żeby ten komiks zafunkcjonował w przestrzeni Internetu. To była zbiórka pieniędzy na pierwszych 10 plansz tego komiksu, z którymi później chodziłem po różnych wydawnictwach. W ten sposób dotarłem do odbiorców –  powiedział Kuba Ryszkiewicz.

W Magazynie Nowych Technologii także przegląd wiadomości i zaproszenie na cyfrową wystawę „Pompeje. Życie w cieniu wulkanu”.

REKLAMA

Gospodarzami audycji byli Przemek Pawełek i Kasia Gizińska.

Polskie Radio 24/dds

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej