"DAB+ wymaga inwestycji zarówno ze strony słuchaczy, jak i nadawców"

- Rozgłośnie europejskie są na bardzo różnym etapie cyfryzacji i przechodzenia na system DAB+ - powiedziała w Magazynie Europejskim Magdalena Skajewska z Polskiego Radia. Odniosła się w ten sposób do zakończonego w Krakowie Europejskiego Forum Radiowego.

2016-10-08, 13:52

"DAB+ wymaga inwestycji zarówno ze strony słuchaczy, jak i nadawców"
DAB+ (Digital Audio Broadcasting Plus) to najnowsza wersja technologii radiofonii cyfrowej.Foto: PR24

Posłuchaj

8.10.16 Magdalena Skajewska: „System DAB+, choć oznacza lepszą jakość dźwięku, emisję większej liczby programów, wciąż nie jest dominującą formą nadawania w Europie”.
+
Dodaj do playlisty

Podczas zorganizowanego przez Polskie Radio spotkania, specjaliści z kilkudziesięciu krajów dyskutowali nas stanem cyfryzacji radia w krajach europejskich. Na zaproszenie Polskiego Radia przybyli do Polski szefowie największych mediów publicznych z całej Europy oraz przedstawiciele Europejskiej Unii Nadawców (EBU), WorldDAB, a także reprezentanci przemysłu motoryzacyjnego.

Obraz cyfryzacji radia w Europie jest bardzo zróżnicowany. Jak podkreśliła Magdalena Skajewska, kraje północnej i zachodniej Europy są pod tym względem dużo bardziej rozwinięte niż kraje Europy wschodniej i południowej. - Jako pierwsza na system DAB+ zdecydowała się Wielka Brytania – przypomniała Skajewska.

Przytoczyła także słowa Helen Boaden, szefowej Radia BBC, która podkreśliła, że w Wielkiej Brytanii 45 proc. słuchalności odbywa się za pośrednictwem platform cyfrowych, a 32 proc. za pośrednictwem systemu DAB.

- System ten, choć oznacza lepszą jakość dźwięku, emisję większej liczby programów, wciąż nie jest dominującą formą nadawania w Europie. Wymaga ona bowiem nowych inwestycji zarówno ze strony słuchaczy, jak i nadawców – podsumowała Skajewska.

REKLAMA

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Błażej Prośniewski.

Polskie Radio 24/pr

__________________ 

Data emisji: 8.10.16

REKLAMA

Godzina emisji: 13:15

 

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej