Kobiety w mediach
Z badań wynika, że w polskich mediach do debat i programów eksperckich zapraszani są głównie mężczyźni. Twórcy ekspertki.org chcą to zmienić i zachęcić media do tego, aby w większym stopniu oddawać głos kobietom.
2015-05-11, 17:22
Posłuchaj
Trwa burzliwa kampania wyborcza. Zazwyczaj w takich momentach media mają zwiększone zapotrzebowanie na ekspertów z dziedzin takich jak polityka, marketing polityczny, socjologia. Badania jednak pokazują, że do programów telewizyjnych i radiowych komentujących aktualne wydarzenia krajowe i zagraniczne zapraszanych jest jedynie 13 proc. kobiet. Ekspertki.org chcą to zmienić.
– Walczymy o to, by w telewizji nie mówili do nas jedynie piękni i młodzi mężczyźni. Chcemy, by głos miały również kobiety i osoby w różnym wieku. Dzięki naszej bazie ludzie poszukujący ekspertek mają do nich łatwiejszy i szybszy dostęp – mówiła w Polskim Radiu 24 Agnieszka Wiśniewska, koordynatorka projektu ekspertki.org.
Więcej informacji o ogólnopolskiej bazie ekspertek w całości audycji oraz na stronie internetowej: http://ekspertki.org/
Rozmowę przeprowadził Krzysztof Grzybowski.
REKLAMA
REKLAMA