Społeczna odpowiedzialność w biznesie

W Polskim Radiu 24 Krzysztof Wołodźko wyjaśniał, jak w Polsce realizowana jest w praktyce zasada społecznej odpowiedzialności biznesu. Wedle raportu Fundacji CentrumCSR.PL zasada ta jest dla polskich przedsiębiorców bardziej zabiegiem marketingowym niż realną praktyką.

2016-03-03, 18:49

Społeczna odpowiedzialność w biznesie
mat. ilustracyjne. Foto: pixabay.com/Olichel

Posłuchaj

03.03.16 Krzysztof Wołodźko: „System odpowiedzialności w polskim biznesie wiąże się z tym, że rozrasta się grupa ubogich pracujących (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Zasada społecznej odpowiedzialności biznesu zakłada, że przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

Według CentrumCSR.PL polskim firmom udało się sprowadzić dyskusję o odpowiedzialności biznesu do działań charytatywnych, co za bardzo ułatwia im życie i nie wnosi wiele do systemowej pozytywnej korekty rodzimych realiów społeczno-gospodarczych.

 – System odpowiedzialności w polskim biznesie wiąże się z tym, że rozrasta się grupa ubogich pracujących. To ludzie, którzy muszą pracować po 480 godzin miesięcznie, co przekłada się na życie tych ludzi. To forma wegetacji. U podstaw wielu pięknych gmachów w Polsce leżą tragedie ludzi, którzy zarabiają bardzo mało – mówił Krzysztof Wołodźko z „Nowy Obywatel” i „Gazeta Polska Codziennie”.

Więcej o zasadzie społecznej odpowiedzialności biznesu w całej rozmowie.

Polskie Radio 24/gm


Polecane

Wróć do strony głównej