Wszystko o grach komputerowych

Wielkie święto polskiego rynku gier wideo rozpocznie się w najbliższy czwartek na Stadionie Narodowym. Podczas trzeciej edycji konferencji Game Industry Trends miłośnicy gier będą mogli zapoznać się z najnowszymi trendami w świecie cyfrowej rozrywki..

2013-09-06, 17:38

Wszystko o grach komputerowych
. Foto: flickr/vsmak350

Posłuchaj

06.09.13 Darek Sokołowski i Tomek Kreczmar o konferencji Game Industry Trends
+
Dodaj do playlisty

Z corocznych badań wynika, że w gry elektroniczne, czyli komputerowe, konsolowe lub mobilne gra aż 85 proc. Polaków. Mężczyzn wśród graczy jest tylko kilka proc. więcej niż kobiet, a granica wiekowa wciąż się przesuwa – grają zarówno dzieci, jak i pięćdziesięciolatkowie. Przeciętny Polak na grę poświęca od 2 do 5 godzin tygodniowo, na gry wydaje od 5 do 50 zł miesięcznie.

- World of Warcraft to gra, która przyniosła najwięcej dochodów w historii - powyżej 10 mld dolarów. To gra abonamentowa, która istnieje już powyżej 10 lat i wciąż przynosi dochody. To rynek bardzo szybko reagujący na różne mody. Ostatnio popularne stały się gry „free to play”, które są darmowe, ale umożliwiają nam dokupienie różnych rzeczy lub przyspieszenie wydarzeń – mówi Darek Sokołowski, organizator konferencji Game Industry Trends.

Gry komputerowe powszechnie uważane są wyłącznie za narzędzie rozrywki, ale niektóre z nich mogą służyć wyższym celom. „Serious games” uczą realnych rzeczy i przekazują użyteczne treści. Dzięki nim pielęgniarka może się nauczyć działania w krytycznych sytuacjach, a kierowca ekonomicznego prowadzenia samochodu. Z myślą o niebezpiecznych rejonach świata powstaje mobilna gra, która uczy jak wyjść z obozu dla uchodźców i nie dać się zabić. Współcześnie taki sposób nauki zyskuje na popularności w niektórych krajach, ale w Polsce wciąż jest wykorzystywany na niewielką skalę.

- W Polsce mamy symulację wylewów Odry, na których rolnicy uczą się, co powinni zrobić, aby chronić plony. W Warszawie służby miejskie uczą się reagowania w przypadku różnych zdarzeń i wypadków. Jakiś czas temu nagłaśniano opinie, że gry są złe i wywołują negatywne emocje, ale od jakiegoś czasu tak nie jest. Z jednej strony same gry się zmieniły, a z drugiej jesteśmy dużo dojrzalsi w kwestii informowania na nich temat i mamy coraz większą wiedzę – mówi organizator konferencji Tomek Kreczmar.

PR24/Anna Mikołajewska

Polecane

Wróć do strony głównej