Nowy sponsor Stadionu Narodowego
Spółka PGE Polska Grupa Energetyczna została tytularnym partnerem Stadionu Narodowego. Tym samym arena zmienia nazwę na PGE Narodowy. Goście Pulsu Gospodarki na przykładzie kontraktu PGE-PL.2012+ rozmawiali o finansowaniu obiektów sportowych w Polsce.
2015-07-17, 11:40
Posłuchaj
Kontrakt PGE ze spółką PL.2012+ będzie obowiązywał przez pięć lat. To jedna z największych umów sponsorskich w historii Polski. Pojawiają się jednak opinie, że jest to forma ukrytej dotacji rządowej dla Stadionu Narodowego, z czym nie zgodził się w Polskim Radiu 24 Adam Czerniak ze Szkoły Głównej Handlowej.
– Nie mówię nie, ale byłbym sceptyczny. Nie znamy treści negocjacji. Jeśli natomiast rozważamy, która z firm pod względem dochodowym mogłaby sponsorować Stadion Narodowy, to zostają nam tylko spółki Skarbu Państwa – mówił ekonomista.
Zdaniem Arkadiusza Pączki z Pracodawców RP łączenie Stadionu Narodowego z PGE jest dobrym pomysłem.
– PGE jest spółką z jednym z największych w kraju potencjałem wzrostu. Grupa stała się sponsorem tytularnym Stadionu Narodowego, który jest już pewnym symbolem. Połączenie tych dwóch elementów jest dobre – ocenił ekspert.
REKLAMA
Natomiast Andrzej Halesiak z Pekao SA zwrócił uwagę, że w Polsce zaczyna się masowa budowa stadionów. Nawet tam, gdzie nie gra drużyna z polskiej Ekstraklasy.
– Budowanie nadmiaru stadionów jest dokładnie tym samym, co doprowadziło Grecję, Hiszpanię i Portugalię do ich dzisiejszych problemów. Fundujemy sobie igrzyska zamiast inwestować w przyszłość – stwierdził specjalista.
Poza tym w Pulsie Gospodarki także m.in. o transzy pomocowej dla Grecji i o tym, czy NBP powinien wspierać wzrost gospodarczy.
Gospodarzem audycji była Sylwia Zadrożna.
REKLAMA
Polskie Radio 24/gm
Polecane
REKLAMA