24. Poziom: Budowanie świata gier komputerowych
Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Jakub Szamałek z CD Projekt Red, Paweł Miechowski ze studia 11 Bit Studios i Łukasz Wiśniewski z portalu Gram.pl. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w adaptacji książki na grę komputerową.
2017-04-29, 15:18
Posłuchaj
Jak podkreślał na naszej antenie Jakub Szamałek, współscenarzysta Wiedźmina III, przekuwanie powieści na świat wirtualny nie jest łatwym zadaniem. – Największa trudność leży w tym, że to, co czynni książkę dobrą, to fabuła. Tymczasem, ten element, przy adaptacji na grę komputerową, trzeba odłożyć na bok. Gry w swojej naturze są interaktywne. Tymczasem, książka jest czymś skończonym – wskazywał gość PR24.
– Gdybyśmy próbowali opowiedzieć tę samą historię, co Andrzej Sapkowski, gracz, znając zakończenie, byłby sfrustrowany. Jego akcje nie miałyby żadnego znaczenia, bo finał i tak byłby mu znany – wyjaśniał Jakub Szamałek, zauważając przy tym, że problematyczne też niekiedy jest budowanie samego świata gry.
– To, co autor książki może opisać w dwóch zdaniach, my musimy stworzyć od samego początku. Novigrad, największe miasto świata wykreowanego przez Andrzeja Sapkowskiego, opisane jest w dosłownie jednym akapicie. My musieliśmy spędzić miesiące, by je stworzyć – mówił scenarzysta gier komputerowych.
Więcej w całej rozmowie z Jakubem Szamałkiem, Pawłem Miechowskim i Łukaszem Wiśniewskim.
REKLAMA
W I części magazynu 24. Poziom przegląd najważniejszych wiadomości ze świata technologii.
Gospodarzami audycji byli Przemysław Pawełek i Kuba Lech.
Polskie Radio 24/mp
Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek.
REKLAMA
24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje
___________________
Data emisji: 29.04.17
Godzina emisji: 14.17
REKLAMA