Projekt przekopu Mierzei Wiślanej

W Magazynie Samorządowym Marcel Klinowski z Fundacji Projektów Obywatelskich mówił o projekcie budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Przekop ma być szansą rozwoju dla regionu, a także samego portu w Elblągu. Ma też umożliwić przepływanie przez Mierzeję Wiślaną bez konieczności wpływania na rosyjskie wody terytorialne.

2016-05-10, 12:57

Projekt przekopu Mierzei Wiślanej
Przekop Mierzei Wiślanej ma pochłonąć 800 milionów złotych. Inwestycja może być gotowa w 2022 roku. Jej zwolennicy wskazują, że uzyskanie swobodnego dostępu do morza ożywi region/fot.flickr/janusz zawadzki

Posłuchaj

20.06.15 Marcel Klinowski: „Przekop jest odpowiedzią na to, jak ten zaniedbany region rozwinąć”
+
Dodaj do playlisty

Gość audycji Marcel Klinowski z Fundacji Projektów Obywatelskich zauważył, że poprzedni rząd nie miał pomysłu na to, co zrobić z pojawiającym się co pewien czas projektem przekopania Mierzei Wiślanej. Zdaniem wielu ekspertów, byłaby to szansa na rozwój regionu o obecnie wysokiej stopie bezrobocia.

- Odpowiedzią na to jest przekop - powiedział gość Polskiego Radia24 Marcel Klinowski. - Przekop dałby impuls zarówno dla rozwoju gospodarczego jak i dla rozwoju turystyki - dodał.

Gość zaznaczył, że bez dostępu do pełnego morza, rozwój tego regionu jest bardzo utrudniony, a Zalew Wiślany to nie tylko Elbląg, który jest 6 km na południe od Zalewu.

– Zalew Wiślany to szereg miejscowości turystycznych, zarówno na Mierzei Wiślanej, takich jak chociażby Krynica Morska, jak i miejscowości na południowym wybrzeżu Zalewu, takich jak Tolkmicko czy Frombork.

 Nie bez znaczenia sa także relacje polsko-rosyjskie. W momencie, w którym wprowadzono ruch wizowy na przepływanie przez Cieśninę Pilawską do polskiej części Zalewu Wiślanego, ruch turystyczny drastycznie zmalał. Po wykonaniu przekopu wszystkie te ograniczenia zostaną zlikwidowane.

Więcej w całej rozmowie.

Polskie Radio 24/pr

 

Polecane

Wróć do strony głównej