Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o roli wizerunku
W audycji Magdaleny Rigamonti rozmawialiśmy o wadze, jaką ma wizerunek w ważnych dziedzinach życia publicznego. Mirosław Oczkoś, Marcin Dzierżanowski i Jacek Rozenek dyskutowali między innymi o wizerunku Kościoła Katolickiego, o wizerunku w polityce i w biznesie.
2014-09-29, 20:56
Posłuchaj
Wizerunek Kościoła na świecie został zachwiany. Stało się to za sprawą między innymi tego, że były arcybiskup Józef Wesołowski posiadał na serwerze należącym do Watykanu 100 tys. zdjęć z pornografią dziecięcą.
Zdaniem Mirosława Oczkosia, eksperta ds. wizerunku w tej sprawie mamy do czynienia z efektem kuli śnieżnej. Już od wielu lat Kościół zmaga się z utratą swojego wizerunku. Oczkoś dodał, że im dłużej to będzie trwało, tym agonia będzie dłuższa.
W opinii Marcina Dzierżanowskiego, publicysty tygodnika „Wprost”, samej wspólnoty wierzących takie przypadki nie zniszczą. W Kościele wielu było przestępców, morderców, gwałcicieli, cudzołożników i mimo to Kościół przetrwał. Jednak zgodził się, że takie przypadki jak Wesołowski psują wizerunek Kościoła, a szczególnie wizerunek papieża Franciszka.
Zamieszanie wokół Igora Ostachowicza
REKLAMA
Igor Ostachowicz to osoba na stuku biznesu, sztuki i polityki. Jego sprawa naraziła Platformę Obywatelską, a w szczególności Donalda Tuska, na utratę dobrego imienia.
– Polityka jest jedną z gałęzi showbiznesu. Nie ma się co oszukiwać. Ostachowicz jest negatywnym przykładem tego, co się dzieje w polskiej polityce. Jego wizerunek jednak nie ucierpiał. Bardziej podupadł wizerunek Donalda Tuska – stwierdził Mirosław Oczkoś.
Lech Wałęsa – legenda polityki
Prezydent Lech Wałęsa skończył dzisiaj 71 lat. Mimo tego, że jego wizerunek i jego osoba bardzo często była poddawana ostrej krytyce, prezydent jest nadal uznawany za polskiego bohatera i legendę Solidarności.
REKLAMA
– Z Wałęsą jest jak z Kościołem katolickim – nie da się go naprawić ani nie da się go zepsuć. Wizerunkowo jest to postać wodoodporna. Ani zewnętrzne, a nie wewnętrzne błędy nie mają wpływu na jego legendę. On mówi, co chce i wydaje się, że jest to chaotyczne, jednak kiedy się to spisze, to wyłania się z tego sens – powiedział Marcin Dzierżanowski.
– Lech Wałęsa jest naszym lwem z Metro-Goldwyn-Mayer i jaki by nie był, taki będzie. Trzeba jednak zaznaczyć, że funkcjonuje on obecnie poza polityką – dodał Mirosław Oczkoś.
Swoje opinie na temat wizerunku w polityce i biznesie wyrażał również Jacek Rozenek, aktor, trener biznesu, coach.
Zapraszamy do wysłuchania audycji Magdaleny Rigamonti!
REKLAMA
PR24/Dominika Dziurosz-Serafinowicz
REKLAMA