Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o roli wizerunku

W audycji Magdaleny Rigamonti rozmawialiśmy o wadze, jaką ma wizerunek w ważnych dziedzinach życia publicznego. Mirosław Oczkoś, Marcin Dzierżanowski i Jacek Rozenek dyskutowali między innymi o wizerunku Kościoła Katolickiego, o wizerunku w polityce i w biznesie.

2014-09-29, 20:56

Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o roli wizerunku

Posłuchaj

29.09.14 Mirosław Oczkoś „Wizerunek buduje się bardzo długo, a traci się go w mgnieniu oka (…)”
+
Dodaj do playlisty

Wizerunek Kościoła na świecie został zachwiany. Stało się to za sprawą między innymi tego, że były arcybiskup Józef Wesołowski posiadał na serwerze należącym do Watykanu 100 tys. zdjęć z pornografią dziecięcą.

Zdaniem Mirosława Oczkosia, eksperta ds. wizerunku w tej sprawie mamy do czynienia z efektem kuli śnieżnej. Już od wielu lat Kościół zmaga się z utratą swojego wizerunku. Oczkoś dodał, że im dłużej to będzie trwało, tym agonia będzie dłuższa.

W opinii Marcina Dzierżanowskiego, publicysty tygodnika „Wprost”, samej wspólnoty wierzących takie przypadki nie zniszczą. W Kościele wielu było przestępców, morderców, gwałcicieli, cudzołożników i mimo to Kościół przetrwał. Jednak zgodził się, że takie przypadki jak Wesołowski psują wizerunek Kościoła, a szczególnie wizerunek papieża Franciszka.

Zamieszanie wokół Igora Ostachowicza

REKLAMA

Igor Ostachowicz to osoba na stuku biznesu, sztuki i polityki. Jego sprawa naraziła Platformę Obywatelską, a w szczególności Donalda Tuska,  na utratę dobrego imienia.

– Polityka jest jedną z gałęzi showbiznesu. Nie ma się co oszukiwać. Ostachowicz jest negatywnym przykładem tego, co się dzieje w polskiej polityce. Jego wizerunek jednak nie ucierpiał. Bardziej podupadł wizerunek Donalda Tuska – stwierdził Mirosław Oczkoś.

Lech Wałęsa – legenda polityki

Prezydent Lech Wałęsa skończył dzisiaj 71 lat. Mimo tego, że jego wizerunek i jego osoba bardzo często była poddawana ostrej krytyce, prezydent jest nadal uznawany za polskiego bohatera i legendę Solidarności.

REKLAMA

– Z Wałęsą jest jak z Kościołem katolickim – nie da się go naprawić ani nie da się go zepsuć.  Wizerunkowo jest to postać wodoodporna. Ani zewnętrzne, a nie wewnętrzne błędy nie mają wpływu na jego legendę. On mówi, co chce i wydaje się, że jest to chaotyczne, jednak kiedy się to spisze, to wyłania się z tego sens – powiedział Marcin Dzierżanowski.

– Lech Wałęsa jest naszym lwem z Metro-Goldwyn-Mayer i jaki by nie był, taki będzie. Trzeba jednak zaznaczyć, że funkcjonuje on obecnie poza polityką – dodał Mirosław Oczkoś.

Swoje opinie na temat wizerunku w polityce i biznesie wyrażał również Jacek Rozenek, aktor, trener biznesu, coach.

Zapraszamy do wysłuchania audycji Magdaleny Rigamonti!

REKLAMA

PR24/Dominika Dziurosz-Serafinowicz

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej

Najnowsze