Debata Poranka: Kondycja polskiego systemu edukacji
W środę królowały przedmioty humanistyczne, w czwartek czas na matematykę, biologię, chemię, fizykę i geografię. Około 350 tysięcy gimnazjalistów przystąpi do egzaminu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej. Trzydniowy maraton zakończy w piątek test z języka obcego. O polskim systemie edukacji rozmawiali w Debacie Poranka Piotr Pałka (Rebelya.pl), Piotr Gursztyn (TVP) i Hubert Biskupski (Super Express).
2017-04-20, 11:40
Posłuchaj
Hubert Biskupski wskazywał, że w świecie, w którym bardzo szybko zmieniają się środki komunikacji, poziom cywilizacji, szkoła jest na takim samym poziomie. – Uczymy się innych przedmiotów, narzędzi, ale model nauki jest z XIX wieku – ocenił. Dodał, że planowana reforma edukacji jest tylko formalna i niczego nie zmieni. Według gościa, szkołę „trzeba by głęboko zreformować od środka”.
Piotr Gursztyn zaznaczył, że mówiąc o nauczaniu, trzeba uwzględniać czynnik umasowienia edukacji i to, że „profesorowie akademiccy się w tym nie odnajdują”. – Wewnątrz systemu należałoby wypracować podział na masowe studia dla tych, którzy chcą mieć dyplom i bardziej elitarny tor nauki dla zdolniejszych – wyjaśniał.
Zdaniem Piotra Pałki, gimnazja nie sprawdziły się wychowawczo, a także nie udało się im zmienić modelu edukacji z pamięciowego, w lepiej dostosowany do rynku pracy. Gość zwrócił również uwagę na to, że problemem nie są tylko model szkoły, program, ale także wykształcenie i morale nauczyciela. – Prestiż zawodu się w ostatnich latach obniżył. Kłopoty demograficzne, wizerunkowe, nie są to elementy, które pomagają budować dobrą szkołę – przekonywał.
W Debacie Poranka była również mowa o przesłuchaniu Donalda Tuska.
REKLAMA
Więcej w nagraniu.
Gospodarzem programu był Wiktor Świetlik.
Polskie Radio 24/ip
Debata Poranka w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
REKLAMA
___________________
Data emisji: 20.04.2017
Godzina emisji: 8:11
REKLAMA
Polecane
REKLAMA