Magazyn Moto: Polski rynek aut zabytkowych

Dla jednych to lokata kapitału, dla drugich życiowa pasja i sposób na spędzanie wolnego czasu. Auta zabytkowe. W Magazynie Motoryzacyjnym spotkanie z miłośnikami motoryzacyjnej klasyki. O tym, jak wygląda polski rynek samochodów klasycznych opowiedzieli: Mirosław Bugajski, organizator „Auto Nostalgii” oraz Michał Wróbel z Ardor Auctions.

2016-04-02, 17:18

Magazyn Moto: Polski rynek aut zabytkowych
Alfa Roméo 1900 Sprint. Foto: flickr/Sam

Posłuchaj

02.04.16 Mirosław Bugajski: „W Polsce przybywa ludzi zamożnych, którzy chcą spełnić swoje motoryzacyjne marzenia (…)”.
+
Dodaj do playlisty

 Z każdym rokiem w Polsce przybywa pasjonatów zabytkowych pojazdów. Rynek tych aut rośnie nawet o ponad 20 proc. w stosunku rocznym. Popyt na takie auta będzie wzrastał, zwłaszcza że to również dobry sposób na inwestycje. W ciągu ostatnich 10 lat ceny zabytkowych samochodów wzrosły o ponad 400 proc.

– Przyrost liczby motoryzacyjnych zabytków w Polsce jest niezwykle dynamiczny. Do naszego kraju bardzo często sprowadza się stare auta i poddaje się je gruntownemu odrestaurowaniu – powiedział Michał Wróbel.

Mirosław Bugajski, organizujący największą doroczną imprezę, poświęconą zabytkowym pojazdom, podkreślił, że gwałtowne zwiększenie się liczby osób kolekcjonujących zabytkowe samochody spowodowane jest modą na tego typu hobby.

– Cieszy mnie fakt, że za tą modą podąża także polska młodzież. Specyfiką naszego rodzimego rynku jest występowanie dużej liczby samochodów z czasów PRL-u. Właśnie w tym kierunku, oczywiście według finansowych możliwości, podążają młodzi ludzie, chcący nawiązać w ten sposób do młodości swoich rodziców – dodał.

REKLAMA

Gospodarzem audycji był Mariusz Gzyl.

Polskie Radio 24/db/mr

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej