Jak składać reklamacje usług finansowych
- Jeżeli uważamy, że usługa finansowa świadczona jest w sposób nieprawidłowy, wówczas klientowi przysługuje prawo do reklamacji. Z kolei na podmiocie rynku finansowego ciąży obowiązek, by na taką reklamację odpowiedzieć w ciągu 30 dni – powiedział gość Pogotowia Konsumenckiego Bartosz Wyżykowski z Biura Rzecznika Finansowego.
2016-12-02, 07:30
Posłuchaj
Reklamację można dostarczyć za pośrednictwem poczty, telefonicznie, mailowo lub osobiście. Gość Polskiego Radia 24 wyjaśniał jak się przygotować do złożenia reklamacji. – W pierwszej kolejności trzeba się zapoznać z umową, następnie z regulaminem, ogólnymi warunkami umowy i załącznikami - stwierdził. - Później należy przedstawić w wybranej formie swoje stanowisko i argumenty, które przemawiają za naszym stanowiskiem – mówił Bartosz Wyżykowski.
Gość Pogotowia Konsumenckiego wspominał, że warto nadać reklamację na piśmie z potwierdzeniem odbioru. W takim wypadku mamy dowód złożenia reklamacji, który może być później przydatny w postępowaniu przed sądem.
W sytuacji sporu klienta np. z bankiem może nam pomóc Arbiter Bankowy, który działa przy Związku Banków Polskich lub Rzecznik Finansowy. – Decyzja Arbitra Bankowego jest dla banku wiążąca. Warto z niej skorzystać, jeśli nie chcemy wchodzić na ścieżkę sądową, tylko chcemy rozwiązać problem przez mediację. Warto się też zwrócić do Rzecznika Finansowego, który prowadzi postępowania polubowne – mówił Bartosz Wyżykowski.
W audycji mówiono też o włamaniach na konta i egzekucjach komorniczych.
REKLAMA
Gospodarzem programu była Justyna Golonko.
Polskie Radio 24/kk
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
___________________
REKLAMA
Data emisji: 01.12.2016
Godzina emisji: 21.33
REKLAMA