Kulisy spraw. Po co Polsce przekop przez Mierzeję Wiślaną?

- W naturalny sposób transport morski jest tańszy. To jeden z powodów, dla których Polska chce zrobić przekop przez Mierzeję Wiślaną - powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego.

2019-02-01, 20:00

Kulisy spraw. Po co Polsce przekop przez Mierzeję Wiślaną?
Mierzeja Wiślana . Foto: NASA/public domain/wikimedia commons

Posłuchaj

01.02.19 Marcin Roszkowski o przekopie przez Mierzeję Wiślaną
+
Dodaj do playlisty

Dyrektor RZGW Wody Polskie w Gdańsku wydał pozwolenie wodnoprawne na wykonanie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. To jeden z dokumentów, które musi uzyskać inwestor, by rozpocząć budowę nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską.

- Ta część Polski jest kompletnie odcięta od morza. Wyjście na morze jest w tej chwili uzależnione od przejścia przez terytorium Federacji Rosyjskiej, która potrafi czasem zatrzymywać statki. Dobrze byłoby się otworzyć na morze, żeby korzystała z tego polska gospodarka. W naturalny sposób transport morski jest tańszy. Oczywiście Elbląg nie będzie konkurował z Gdańskiem czy innymi portami. Natomiast droga morska jest tanim środkiem przenoszenia towarów i osób – powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Roszkowski.

Jak zaznaczył obecnie Polska otwiera się na morze. - Budujemy gazoport, budujemy Baltic Pipe, realizowane są też połączenia, jeśli chodzi o stocznie. To przyszłościowy kierunek. W naturalny sposób przy budowie drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską polski rząd wchodzi w spór z organizacjami ekologicznymi – podkreślił gość PR24.

Więcej w całej audycji.

REKLAMA

Rozmawiał Radosław Jankiewicz.

Polskie Radio 24/bartos

-------------------------

Data emisji: 01.02.2019

REKLAMA

Godzina emisji: 19.10

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej