Dwóch operatorów nie dostosowało cenników roamingowych
Z informacji rzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że Virgin Mobile i Lycamobile nie dostosowały jeszcze swoich cenników do unijnych przepisów. Tylko czterech operatorów poprawnie wdrożyło nowe zasady działania roamingu w Unii Europejskiej, znane też jako Roam Like At Home. O zmianach w roamingu w UE mówił w Polskim Radiu 24 Łukasz Puchała z UKE.
2017-07-26, 15:10
Posłuchaj
Według Łukasza Puchały 96 proc. klientów jest objętych zasadą Roam Like At Home. – Przeanalizowaliśmy 98 proc. rynku, możemy powiedzieć, że 96 proc. klientów jest objętych nowymi zasadami. Najważniejsi operatorzy wprowadzili jednak zasadę Roam Like At Home. Wezwaliśmy dostawców, którzy nie spełniają standardów o przedstawienie wyjaśnień – powiedział gość Polskiego Radia 24. Z informacji UKE wynika, że operator Virgin Mobile zadeklarował już zmianę cennika.
Jak podkreślał ekspert UKE, wprowadzenie nowych regulacji jest trudniejsze na polskim rynku ze względu na poziom cen w Europie. - Dostawca, który nie wdraża nowych zasad bierze na siebie ryzyko działań regulatora, a jego oferta jest mniej atrakcyjna. Ci operatorzy, którzy nie wprowadzili nowych regulacji to są operatorzy wirtualni. W pierwszej kolejności będziemy mieć do czynienia z kontrolami tych operatorów, a dopiero następnym krokiem byłyby ewentualne kary – mówił Puchała.
W opinii gościa Polskiego Radia 24 nowe regulacje są często niezrozumiałe dla użytkowników. - Skargi napływają, natomiast zdecydowanie więcej wpływa zapytań. Nowe regulacje nie są wcale oczywiste, proste stwierdzenie, że roaming nie obowiązuje jest lekkim nadużyciem. Pytania dotyczą tego, czy nie ma w ofertach haczyków – czy są jakieś dodatkowe opłaty i jakie limity danych są w ramach tych ofert – wskazywał ekspert.
Relacja Karola Tokarczyka.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Polskie Radio 24/kk/IAR
_____________________
Data emisji: 26.07.2017
Godzina emisji: 14:35
REKLAMA