"Czy to się poniesie w internecie?"

Takie pytanie zadają sobie zarówno firmy, ruszające z kampaniami w internecie, redakcje które publikują swoje artykuły i miliony przeciętnych użytkowników, wrzucających „na Facebooka” czy „na Instagrama” swoje posty i zdjęcia. O tym, jak wygląda algorytm na popularność w internecie opowiedział Tomasz Trzciński z Politechniki Warszawskiej.

2017-09-30, 16:05

"Czy to się poniesie w internecie?"
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: flickr/disha

Posłuchaj

30.09.17 Algorytm na popularność w internecie
+
Dodaj do playlisty

Jak przekonują badacze z zespołu dr. Trzcińskiego, popularność treści w Internecie to wbrew pozorom, nie jest ruletka, szczególnie jeśli chodzi o media społecznościowe. Jak twierdzą naukowcy są prawidła, które można zastosować, by taką popularność sobie zapewnić.

Na razie badacze skupiają się głównie na aspektach wizualnych oraz tekstowych. – Analizujemy przede wszystkim przekaz obrazu, kolorystykę, układ tekstu i pierwszych scen, które grają kluczową rolę w przyciągnięciu uwagi – tłumaczył Tomasz Trzciński.

Naukowcy badają filmy o szerokiej tematyce od politycznych i rozrywkowych, aż po feministyczne. Treść badanych klipów jest jednak drugorzędna. - Nasza grupa zajmuje się analizą najbardziej popularnych treści internetowych, publikowanych w sieciach społecznościowych. Sprawdzamy ich sukces zarówno pod kątem tego, ile wyświetleń zdobył dany film, a także jakie uzyskał komentarze – powiedział Tomasz Trzciński.

Jak podkreślił gość audycji oceniane są głównie krótkie klipy. Naukowcy używają w swoich badaniach technik uczenia maszynowego - algorytmy uczą się na podstawie setek tysięcy już opublikowanych filmów.

REKLAMA

Gospodarzem audycji była Weronika Gawor.

Polskie Radio 24

_____________________

Data emisji: 30.09.17

Godzina emisji: 15.35

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej