"Czy to się poniesie w internecie?"
Takie pytanie zadają sobie zarówno firmy, ruszające z kampaniami w internecie, redakcje które publikują swoje artykuły i miliony przeciętnych użytkowników, wrzucających „na Facebooka” czy „na Instagrama” swoje posty i zdjęcia. O tym, jak wygląda algorytm na popularność w internecie opowiedział Tomasz Trzciński z Politechniki Warszawskiej.
2017-09-30, 16:05
Posłuchaj
Jak przekonują badacze z zespołu dr. Trzcińskiego, popularność treści w Internecie to wbrew pozorom, nie jest ruletka, szczególnie jeśli chodzi o media społecznościowe. Jak twierdzą naukowcy są prawidła, które można zastosować, by taką popularność sobie zapewnić.
Na razie badacze skupiają się głównie na aspektach wizualnych oraz tekstowych. – Analizujemy przede wszystkim przekaz obrazu, kolorystykę, układ tekstu i pierwszych scen, które grają kluczową rolę w przyciągnięciu uwagi – tłumaczył Tomasz Trzciński.
Naukowcy badają filmy o szerokiej tematyce od politycznych i rozrywkowych, aż po feministyczne. Treść badanych klipów jest jednak drugorzędna. - Nasza grupa zajmuje się analizą najbardziej popularnych treści internetowych, publikowanych w sieciach społecznościowych. Sprawdzamy ich sukces zarówno pod kątem tego, ile wyświetleń zdobył dany film, a także jakie uzyskał komentarze – powiedział Tomasz Trzciński.
Jak podkreślił gość audycji oceniane są głównie krótkie klipy. Naukowcy używają w swoich badaniach technik uczenia maszynowego - algorytmy uczą się na podstawie setek tysięcy już opublikowanych filmów.
REKLAMA
Gospodarzem audycji była Weronika Gawor.
Polskie Radio 24
_____________________
Data emisji: 30.09.17
Godzina emisji: 15.35
Polecane
REKLAMA