Prof. Renata Nowakowska-Siuta: w Polsce reformy edukacji rzadko kiedy mają charakter całościowy
- Nasza edukacja jest permanentnie reformowana. Te reformy jednak rzadko kiedy mają charakter całościowy - powiedziała w Polskim Radiu 24 prof. Renata Nowakowska-Siuta, ekspert ds. edukacji z Uniwersytetu Warszawskiego.
2019-06-20, 11:05
Posłuchaj
Niemal 5 mln uczniów z ponad 26 tys. szkół w całym skończyło w środę zajęcia w szkołach i rozpoczęło wakacje, które w tym roku potrwają nieco dłużej.
Powiązany Artykuł
Mirosława Stachowiak-Różecka: jestem przekonana, że likwidacja gimnazjów to bardzo dobra zmiana
- Mamy niezwykle upolityczniony system edukacyjny i łatwą drogę do centralizowania rozwiązań. Nie dotyczy to tylko ostatniej reformy - stwierdziła prof. Renata Nowakowska-Siuta. Ekspertka podkreśliła również, że mamy problemy z implementacją sprawdzonych rozwiązań z zagranicy. - Albo mamy niezwykłe fascynacje tym co obce albo wybiórczo traktujemy zagraniczne pomysły - dodała.
Gość PR24 zauważyło również, że rzadko myślimy o reformach oddolnych, które wspierają autonomię szkoły. - Nauczyciele mają jednak dużą moc autokorekty różnych nieprawidłowości - komentowała Prof. Renata Nowakowska-Siuta.
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
REKLAMA
Audycję prowadziła Maria Furdyna.
Polskie Radio 24/jp
------------------------------------
Data emisji: 20.06.2019
REKLAMA
Godzina emisji: 10.06
REKLAMA