Jak przebudować prawobrzeżną Warszawę

Główny dworzec kolejowy na Grochowie, a wokół niego kwartały bloków dla dziesiątek tysięcy osób, z linią metra i tramwajami. Wszystko zaledwie 4-5 km od centrum. Taką nowatorską wizję zagospodarowania pogranicza prawobrzeżnych dzielnic Warszawy przedstawił Leszek Wiśniewski. Młody architekt był gościem Polskiego Radia 24.

2017-04-17, 14:47

Jak przebudować prawobrzeżną Warszawę
Warszawskie plaże na prawym brzegu Wisły. Zdjęcie ilustracyjne.Foto: flickr/Piotr Szczepankiewicz

Posłuchaj

17.04.17 Jak można przebudować prawobrzeżną Warszawę? Gość: Leszek Wiśniewski, architekt
+
Dodaj do playlisty

W marcu obronił pracę magisterską na Politechnice Warszawskiej, a następnie pokazał ją w jednej z restauracji na warszawskim Kamionku. To 160 stron opisów i schematów, które można tu oglądać do 28 kwietnia przy ul. Kamionkowskiej 48a. W projekcie zawarł śmiałe idee. Chodzi o jedno - o przebudowę warszawskiej Pragi.   

– Jednym z  największych problemów urbanistycznych Pragi jest to, że przez 6 kilometrów przez tory kolejowe nie ma żadnego przejazdu. Te tory są ograniczeniem. Mamy z jednej strony bardzo dużo infrastruktury, która teoretycznie łączy z całym miastem i krajem, a z drugiej ta kolej nie służy rejonowi i nie jest wykorzystywana – wskazywał problemy Leszek Wiśniewski. – Model, który proponuję, jest oparty na Kopenhadze, która zaprojektowana jest w ten sposób, że nie pozwala się na budowy dalej niż 1 km od linii kolejowych. W moim projekcie pojawiają się dwa dworce kolejowe – tarnówecki i grochowski – wyliczła Gość.

Całość rozmowy do odsłuchania w nagraniu.

Audycję prowadził Grzegorz Frątczak

REKLAMA

Polskie Radio 24/dds

____________________

Data emisji: 17.04.2017

Godzina emisji: 13.09

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej