Ekspert do spraw wizerunku: obrazy z konwencji Andrzeja Dudy dawały wrażenie rozmachu

2020-02-16, 14:01

Ekspert do spraw wizerunku: obrazy z konwencji Andrzeja Dudy dawały wrażenie rozmachu
Andrzej Duda. Foto: Twitter/AndrzejDuda2020

- Konwencja Andrzeja Dudy miała budować pozytywny przekaz - mówił w Polskim Radiu 24 specjalista do spraw wizerunku politycznego, Sergiusz Trzeciak.

Posłuchaj

Politolodzy i eksperci o konwencji Andrzeja Dudy ("Północ Południe")
+
Dodaj do playlisty

W sobotę w warszawskiej Hali Expo XXI odbyła się konwencja inaugurująca kampanię prezydencką ubiegającego się o reelekcję Andrzeja Dudy. Głos zabrali prezes PiS Jarosław Kaczyński, premier Mateusz Morawiecki oraz była premier Beata Szydło.

Andrzej Duda wchodząc na salę, w której odbywała się konwencja przez dłuższą chwilę witał się z uczestnikami, podawał im rękę i robił sobie z nimi pamiątkowe zdjęcia.

"Konwencja z rozmachem"

Powiązany Artykuł

duda 1200 pap.jpg
Andrzej Duda: moim najważniejszym celem jest podniesienie poziomu życia Polaków

- To była bardzo dobrze przygotowana konwencja wyborcza. Żyjemy w epoce kultury obrazkowej, a więc myślimy obrazem. Te które zostaną zapamiętane to tłum, chorągiewki czy spoty. Te obrazy z konwencji dawały wrażenie rozmachu, a chodziło o to by pokazać jedność i siłę. Jednym z celów konwencji było stworzenie materiału, który później będzie wykorzystywany i powielany w postaci filmów i zdjęć w kampanii prezydenckiej - mówił Sergiusz Trzeciak.

Dodał, że w kampanii wyborczej trzeba unikać negatywnego przekazu jeśli myśli się o reelekcji, dlatego prezydent unikał kontrowersyjnych tematów, skupił się na dobrobycie Polaków. Podkreślił, że to unikanie negatywnych emocji ma na celu wyjście poza elektorat Prawa i Sprawiedliwości.

- Wszystkich kandydatów w tych wyborach prezydenckich można podzielić na dwie kategorie: ci którzy mają realne szanse na wygraną. Oprócz ubiegającego się o reelekcję Andrzeja Dudy, to także kandydatka koalicji PO-KO Małgorzata Kidawa-Błońska, za nimi stoi też zaplecze finansowe i osobowe. Są też kandydaci, którzy na tegoroczna kampanię przeznaczą mniej pieniędzy. Tak jest np. z Robertem Biedroniem czy Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem - mówił ekspert. 

"Liczą się emocje"

Prof. Maciej Drzonek dodał, że największy przekaz płynący z sobotniej konwencji prezydenta Andrzeja Dudy wcale nie był programowy. Chodzi o kwestie wyzwalania pozytywnej energii, której nie da się wyreżyserować.

- Widać było te energię kiedy prezydent na tle biało-czerwonej flagi wchodzi i wita się z uczestnikami konwencji. W kampanii wyborczej liczą się emocje. Pytanie czy polityczna konkurencja Andrzeja Dudy pójdzie w stronę przekazu pozytywnego czy negatywnego - zauważył ekspert.

Gościem audycji był też prof. Jacek Reginia-Zacharski. Jak podkreślał stawka tych wyborów jest bardzo wysoka zwłaszcza dla partii rządzącej i opozycji. - Wybory prezydenckie mają tendencję do pokazywania wysokich wskaźników co upoważnia do oczekiwania większej frekwencji tych wyborów - mówił.




Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "Północ - Południe"
Prowadzi: Piotr Wąż
Gość: Sergiusz Trzeciak (ekspert ds. wizerunku), prof. Maciej Drzonek (Uniwersytet Szczeciński), prof. Jacek Reginia-Zacharski (Uniwersytet Łódzki)
Data emisji: 16.02.2020
Godzina emisji: 12.40

PR24/jj

Polecane

Wróć do strony głównej