Na czasie z ZUS. O przechowywaniu akt pracowniczych

W audycji o przechowywaniu przez pracodawców akt pracowniczych niezbędnych m.in. podczas ubiegania się przez pracownika o rentę czy emeryturę. Na ten temat mówiła w Polskim Radiu 24 Gabriela Zgajewska z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

2019-07-13, 08:30

Na czasie z ZUS. O przechowywaniu akt pracowniczych
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Whitelook/Shutterstock.com

Posłuchaj

13.07.2019 "Na czasie z ZUS"
+
Dodaj do playlisty

Płatnik składek jest zobowiązany przechowywać akta pracownicze nawet przez 50 lat. Terminy regulują szczegółowe przepisy, które zostały omówione w audycji Na czasie z ZUS.

- Jeżeli ktoś występuje o emeryturę, a okresy jego zatrudnienia występowały po 1998 roku, to wszystkie niezbędne informacje są zapisane na kontach ZUS. Inaczej sytuacja wygląda z zatrudnionymi przed 1998 roku. Jeżeli występują braki w dokumentacji, to ZUS prosi o ich uzupełnienie. Pomocne mogą okazać się dokumenty z archiwum, a nawet zeznania świadków – powiedziała w Polskim Radiu 24 Gabriela Zgajewska z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Jakie dokumenty trzeba przedstawić, aby otrzymać emeryturę? Jak wyglądają szczegółowe rozwiązania dotyczące przechowywania i archiwizowania dokumentów? O tym w całej audycji.

Rozmawiała Anna Grabowska.

REKLAMA

Polskie Radio 24/tb

----------------------------

Data emisji: 13.07.19

Godzina emisji: 8.06

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej