Anna Kwiecień: budowa CPK to mały „Plan Marshalla” dla Polski
- Sabotaż inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego to kolejna próba spychania Polski do roli państwa podległego, kolonialnego i słabo rozwijającego się. Zapowiedź Rafała Trzaskowskiego o zatrzymaniu inwestycji jest skandalem - powiedziała w Polskim Radiu 24 Anna Kwiecień, poseł PiS. Gościem audycji była również Agnieszka Ścigaj, poseł Koalicji Polskiej.
2020-06-04, 09:08
Posłuchaj
Tematem audycji były inwestycje rządowe. - Podkreślamy kwestię bezpieczeństwa w przypadku Centralnego Portu Komunikacyjnego. Małe porty lotnicze nie mają możliwości dalszego rozwoju. Okęcie chociażby jest w pełni zabrukowane i dalszy rozwój tego lotniska jest niemożliwy. Widać, jak bardzo wzrasta zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi, a CPK to inwestycja, która ma wiele pozytywnych aspektów w rozwoju kraju. To także niesamowita szansa na wyjście z dołka kryzysowego, w jaki wpadł cały świat. Budowa CPK to mały „Plan Marshalla” dla Polski - oceniła Anna Kwiecień.
Powiązany Artykuł
"Ukłon w stronę Berlina". Samuel Pereira o sprzeciwie Rafała Trzaskowskiego wobec CPK
Jej zdaniem "wiele lat zostało zmarnowanych poprzez sabotowanie państwa polskiego. Gdybyśmy nie tworzyli państwa kolonialnego, które miałoby zasilać Niemcy, a co robili nasi poprzednicy, być może dzisiaj mielibyśmy służbę zdrowia na poziomie Niemiec. Sabotaż inwestycji CPK to kolejna próba spychania Polski do roli państwa podległego, kolonialnego i słabo rozwijającego się. Zapowiedź Rafała Trzaskowskiego o zatrzymaniu tej inwestycji jest skandalem".
<<CZYTAJ TAKŻE>> "Strategiczna inwestycja". Prof. Zbigniew Krysiak o przekopie Mierzei Wiślanej
- Gros środków zainwestowanych w CPK nie będzie pochodziło z budżetu państwa, a od inwestorów zagranicznych. Blokada tych inwestycji to blokada ogromnych środków finansowych, które trafią potem do przedsiębiorców, którzy będą realizowali te inwestycje. Zapłacą oni potem podatki, które przeznaczymy na ochronę zdrowia - zaznaczyła.
REKLAMA
"Trzeba popatrzeć na priorytety"
- Wszystkie większe projekty infrastrukturalne powinny być planowane tak, by były kontynuowane i realizowane niezależnie od tego, jak się zmienia władza. Powinny być to inwestycje z dużej perspektywy, które będą miały stopę zwrotu i przyniosą nam poważne korzyści. Dużo bardziej przygotowany i przemyślany jest przekop Mierzei Wiślanej i jest to nam bardziej potrzebne niż Centralny Port Komunikacyjny, gdzie nie zaprezentowano jak do tej pory poważnego podejścia biznesowego - mówiła Agnieszka Ścigaj.
Powiązany Artykuł
Maciej Kożuszek: Andrzej Duda stawia na wizję Polski wielkich projektów inwestycyjnych
- Zaliczyliśmy duży dół przez pandemię i nieprzygotowanie naszej służby medycznej. Mamy dużo portów lotniczych, które w większości nie są wykorzystywane. Wystarczy spojrzeć na port w Radomiu, który jest nierentowny. Planowanie polityki lotniczej jest nieprzemyślane. Branża lotnicza przeżywa w tej chwili poważny kryzys, ale trzeba popatrzeć na priorytety i zobaczyć, czy naszemu bezpieczeństwu priorytetowo nie jest potrzebne zwiększenie wydatków na służbę zdrowia - podkreśliła.
- Nie jestem zwolennikiem sprzedawania kluczowych dla polskiego państwa spółek. Nie powinny być też one zarządzane z partyjnego stołka. Obawiam się, że podatki wcale nie będą trafiały do budżetu państwa. Niestety taką politykę mieliśmy do tej pory. Wielcy inwestorzy korzystają na tym, że prowadzą w Polsce działalność, bo nie udało się ich opodatkować i pewnie nie uda się tego zrobić - podsumowała poseł.
REKLAMA
Więcej w nagraniu.
***
Audycja: "Dwie strony"
Prowadzący: Stanisław Janecki
Goście: Anna Kwiecień (PiS), Agnieszka Ścigaj (Koalicja Polska)
Data emisji: 04.06.2020
Godzina emisji: 08.07
Polskie Radio 24/pkr
REKLAMA