W Rzeszowie powstanie Centrum Usług Wspólnych Deloitte. Obsłuży 18 krajów z Europy Środkowej

2015-07-23, 15:56

W Rzeszowie powstanie Centrum Usług Wspólnych Deloitte. Obsłuży 18 krajów z Europy Środkowej
Zatrudnienie w centrum znajdą przede wszystkim absolwenci szkół wyższych o profilu ekonomicznym, technicznym, informatycznym, z zakresu administracji czy logistyki. . Foto: Pixabay

Deloitte otworzy w Rzeszowie Centrum Usług Wspólnych. Placówka będzie świadczyła usługi związane m.in. z księgowością, obsługą IT, administracją i zarządzaniem ryzykiem dla oddziałów firmy z 18 krajów Europy Środkowej.

Jak powiedział w czwartek na konferencji prasowej dyrektor biura obsługi inwestora w rzeszowskim magistracie Waldemar Macheta, jest to pierwsze takie centrum outsourcingowe w stolicy Podkarpacia.

To w Rzeszowie pierwsze Centrum Usług Wspólnych

Dodał, że Rzeszów od niedawna dopiero "stawia" na outsourcing. "Do tej pory skupialiśmy się głównie na przemyśle lotniczym czy na informatyce. Dlatego tylko w marzeniach mogliśmy się spodziewać, że jednym z pierwszych inwestorów w tej branży będzie tak topowa firma jak Deloitte" - dodał.

Macheta podkreślił, że spodziewa się kolejnych inwestorów w tej branży. Jego zdaniem, skoro tak duża firma, jak Deloitte wchodzi do miasta, to znak dla innych, że warto w Rzeszowie otworzyć takie centrum.

Rzeszów oferuje powierzchnie biurowe w klasie „A” i studentów znających języki

Według dyrektora, niedługo w Rzeszowie będzie dostępnych ok. 30 tys. m kw powierzchni klasy A - czyli takiej, która jest potrzebna dla tego typu inwestycji.

Wicedyrektor Deloitte Polska Marek Turczyński powiedział na konferencji, że Rzeszów rywalizował z 18 krajami w Europie Środkowej. "Wybraliśmy Rzeszów, bo miasto ma potencjał - dużą liczbę studentów, którzy, mam nadzieję, będą chcieli z nami współpracować. Jest też w pobliżu lotnisko, a to ważne, bo centrum będzie odwiedzane przez naszych kolegów z wielu innych krajów" - zaznaczył.

W centrum pracę znajdzie 200 osób

Na razie w centrum zatrudnionych zostanie kilkadziesiąt osób. Już rozpoczął się proces rekrutacji. Według miejskich urzędników pracę docelowo może znaleźć nawet 200 osób. Informacji tej nie potwierdził Turczyński, który zaznaczył, że jeśli centrum będzie "zdobywać kolejne kamienie milowe", wówczas firma będzie informowała o rozwoju rzeszowskiego centrum.

Zatrudnienie w centrum znajdą przede wszystkim absolwenci szkół wyższych o profilu ekonomicznym, technicznym, informatycznym, z zakresu administracji czy logistyki. Przedstawiciele firmy dodawali jednak, że na pracę mogą liczyć również studenci innych kierunków czy osoby starsze. Liczyć ma się przede wszystkim otwartość i łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Jednym z wymogów przy rekrutacji jest również znajomość języka angielskiego.

Rzeszowskie centrum będzie świadczyło usługi wewnętrzne związane m.in. z księgowością, obsługą IT, administracją i zarządzaniem ryzykiem dla oddziałów Deloitte z 18 krajów Europy Środkowej. W tej części kontynentu firma zatrudnia blisko 5 tys. osób.

Deloitte świadczy usługi m.in. audytorskie, konsultingowe, doradztwa podatkowego i finansowego klientom w 140 krajach. Zatrudnia 169 tys. osób, z tego w Polsce ok. 1 tys.

W Rzeszowie dotychczas swoje centrum usług - contact center - miał m.in. bank PKO BP. W regonie podobne placówki powstały m.in. w Jaśle, Sanoku, Przemyślu i Krośnie utworzyła je Grupa Kapitałowa Loyd.

PAP, jk

Polecane

Wróć do strony głównej