Sklep internetowy to wygodna forma handlu, ale i szereg wymagań prawnych
Dostępność przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, duży wybór produktów, brak kolejek, wygoda. To wszystko wyróżnia e-sklepy, których, jak wskazują badania, w Polsce w ostatnim czasie jest coraz więcej. Ale obsługa e-sklepu to też pewne wymagania prawne.
2015-10-23, 09:23
Posłuchaj
Przedsiębiorcy masowo inwestują w e-handel, widząc w nim spory zysk. Ale obsługa e-sklepu wiąże się dodatkowo z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych , podkreśla Rafał Stępniewski, z portalu Rzetelnyregulamin.pl.
- Opis produktu, to bardzo istotny element prowadzenia takiej sprzedaży. Jest to jeden z wielu obowiązków informacyjnych, który przedsiębiorca musi spełnić, i tutaj nie mówimy tylko o ustawie o Prawie konsumenta, ale również szeregu innych rozporządzeń, innych ustaw, które wymagają od przedsiębiorcy dużego nakładu pracy i staranności. Jeżeli tego nie zrobi, to rzeczywiście grożą mu pewne konsekwencje – tłumaczy.
Sklep musi mieć rzetelnie przygotowany regulamin funkcjonowania
- Regulamin jest, tak naprawdę, wzorem umowy sprzedaży jaką zawieramy z konsumentem. Za jego pośrednictwem spełniamy część obowiązków informacyjnych, takich, które nie są związane konkretnie z tym produktem, który konsument kupuje. Natomiast, przepisy prawa wymagają posiadanie takiego dokumentu – mówi.
- Zwracam szczególną uwagę na występowanie klauzul niedozwolonych, czyli zapisów, które są niezgodne z przepisami konsumenckimi – zaznacza.
REKLAMA
Niezastosowanie się do wymogów zawartych w przepisach grozi konsekwencjami finansowymi
- Taką najprostszą, najbardziej oczywistą, jest kara pieniężna nawet do 5 tysięcy złotych, plus ewentualne koszty, jeżeli chodzi o zwroty, reklamacje, związane z procedurą obsługi konsumenta – mówi gość radiowej Jedynki.
Wedle przeprowadzanych w ostatnich latach badań rynku, już około piętnastu milionów Polaków przynajmniej raz w życiu zrobiło zakupy przez Internet.
Justyna Golonko, fko
REKLAMA
REKLAMA