Będą kolejne gwarancje dla klientów biur podróży

Być może już niedługo turyści zyskają kolejne zabezpieczenie na wypadek bankructwa biura podróży.

2016-02-11, 20:50

Będą kolejne gwarancje dla klientów biur podróży
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: Pixabay

Posłuchaj

O kolejnym filarze, który ma zabezpieczyć klientów biur podróży przed bankructwami, mówi w radiowej Jedynce Marzena Zarzycka z Polskiej Izby Turystyki. /Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

 W Ministerstwie Sportu i Turystyki trwają prace nad nowelizacją ustawy o usługach turystycznych, która ma powołać Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Według planów, nie powstanie nowa instytucja, a fundusz będzie prowadzony w ramach Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

̶  To będzie zabezpieczenie i dla turystów, jak i dla branży, mówi Marzena Zarzycka z Polskiej Izby Turystyki.

Fundusz stanowiłby II filar bezpieczeństwa dla turystów

Jak wyjaśnia, pomysł polega na tym, aby klienci byli w pełni i doskonale zabezpieczeni na wypadek ogłoszenia upadłości.

REKLAMA

̶  Fundusz byłby drugim filarem zabezpieczeń, dla klientów – mówi Marzena Zarzycka.

Obecne zabezpieczenia nie są wystarczające

Dziś klienci biur podróży też są chronieni - jednak zdaniem PIT, obecne zabezpieczenia są niewystarczające.

Marzena Zarzycka daje przykład długiego oczekiwanie na wypłatę odszkodowań.

̶  Urzędy marszałkowskie wypłacają je przeważnie w ciągu roku, gdyż dają w ten sposób szansę wszystkim klientom na zgłoszenie roszczenia, i dopiero po tym dzielą między nich sumę gwarancyjną – mówi ekspertka.

REKLAMA

Jednak branża turystyczna w kwestii powstania Funduszu jest podzielona - Zdaniem Polskiego Związku Organizatorów Turystyki - obecne zabezpieczenia są wystarczające.

Dominik Olędzki, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej