E-handel rośnie w Polsce jak na drożdżach. Również wśród osób starszych
Jak wynika z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, e - handel rośnie w siłę i coraz więcej starszych osób kupuje w sieci.
2016-07-01, 17:30
Posłuchaj
̶ Już 48 proc. internautów deklaruje kupowanie w sieci a 47 proc. kupuje w polskich e-sklepach, tłumaczy Łukasz Kiczma, pełnomocnik Zarządu e-Izby do spraw legislacji krajowej.
̶ I jest to znaczący, bo 5-procentowy wzrost, w stosunku do ubiegłego roku – mówi ekspert.
Jak jednak zauważa, nadal 52 proc. osób pozostaje sceptyczne do kupowania w sieci.
Rosną zakupy w sieci, rośnie liczba przesyłek
̶ Rosnący rynek widać także w rosnącej liczbie przesyłek - dodaje Rafał Cheliński, kierownik e-commerce w Poczcie Polskiej.
Jak zauważa, rynek kurierski rośnie rocznie o kilkanaście procent.
̶ I co ciekawe, największy ruch widać po małych miejscowościach, dzięki czemu ich mieszkańcy zyskują dostęp do większej gamy produktów – mówi.
REKLAMA
̶ Wzrost zakupów w sieci wynika ponadto z tego, że coraz więcej firm uruchamia sprzedaż w sieci, i coraz więcej klientów przyzwyczaja się do tej formy zakupów – mówi ekspert.
W sieci kupuje coraz więcej ludzi starszych
̶ Zwiększyła się też liczba kupujących w starszych grupach wiekowych czyli w 35-49 i 50+ - dodaje Łukasz Kiczma.
Jak podkreśla, jeszcze dwa lata temu kupowanie w sieci deklarowało ok. 10-11 proc. starszych osób, dzisiaj jest to 14 procent.
̶ Z ostatnich badań wynika, że osoby w wieku 50+ wręcz nie chcą być wykluczone cyfrowo, żądają aby ktoś im pokazał jak poruszać się w wirtualnym świecie – robiąc zakupy czy komunikować się – mówi ekspert.
Zmienia się też rynek dostaw
̶ Rosnący e - rynek zmienia też rynek dostawy - tłumaczy Cheliński.
Jak zauważą, widać coraz większą konkurencję wśród dostawców oferujących coraz więcej rozwiązań i usług, z drugiej strony klienci chcą mieć więcej możliwości.
̶ Widać duży ruch związany z paczkomatami, a także budowanie sieci odbioru, np. na stacjach Orlen – mówi ekspert.
REKLAMA
Jak dodaje, chcemy aby klient mógł odbierać produkty z każdego miejsca i w różnych godzinach.
̶ Będzie też rosła usługa dostawy i odbiór tego samego dnia – dodaje.
Z raportu Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że nadal przede wszystkim robimy zakupy w polskich e- sklepach. Ale już 10 proc. badanych korzysta ze sklepów zagranicznych.
Justyna Golonko, jk
REKLAMA