Badania na rynek. PARP pomaga firmom w komercjalizacji innowacyjnych produktów

Patrząc na rankingi innowacyjności Polska zazwyczaj znajduje się pod koniec stawki. To może niepokoić, bo bez nowatorskich działań nie ma nowoczesnej gospodarki. Zmienić chce to Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która od jutra zaczyna kolejny nabór wniosków o dofinansowanie w ramach poddziałania "Badania na rynek". 

2019-09-30, 20:00

Badania na rynek. PARP pomaga firmom w komercjalizacji innowacyjnych produktów
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock.com/minicase

Posłuchaj

Badania na rynek. PARP pomaga firmom w komercjalizacji innowacyjnych produktów (Jedynka)
+
Dodaj do playlisty

Dorota Kałuska z PARP, pytana w radiowej Jedynce o to, z czego wynika niska pozycja naszego kraju w rankingach innowacyjności podkreśliła, że dobrych pomysłów nigdy Polakom nie brakowało, polskim firmom często brakuje natomiast środków do komercjalizacji swoich koncepcji. 

- Dlatego jest takie poddziałanie "Badania na rynek", żeby przedsiębiorcy, którzy zrozumieli, że teraz już mogą konkurować innowacyjnością a nie niskimi kosztami pracy, mieli pieniądze, by wdrożyć te produkty na rynek. Chcielibyśmy też zachęcić do udziału w konkursie tych przedsiębiorców, którzy jeszcze nie prowadzą prac badawczo-rozwojowych. Być może świadomość tego, że jest taka agencja jak PARP i takie dofinansowanie, skłoni ich do rozpoczęcia prac B+R - mówiła Dorota Kałuska.

Konkurs dla małych i średnich

Ekspertka podkreśliła, że w organizowanym przez PARP konkursie mogą wziąć udział firmy z sektora MŚP. Wysokość dofinansowania zależy od rozmiaru firmy i lokalizacji projektu. Na większe wsparcie mogą liczyć firmy z tzw. ściany wschodniej.

Otrzymane z PARP środki będzie można przeznaczyć na zakup wartości niematerialnych i prawnych, maszyn i urządzeń czy organizację robót.

REKLAMA

Więcej informacji o konkursie i poddziałaniu - na stronie www.parp.gov.pl

PolskieRadio24.pl, Jedynka, Błażej Prośniewski, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej