Urzędy Skarbowe otwarte dla obywateli. Sprawę można też załatwić online lub telefonicznie
Tak obywatele, jak i przedsiębiorcy mogą wybrać trzy sposoby dostępu do urzędów skarbowych. Wszystkie sprawy w tych placówkach można załatwić drogą internetową, telefoniczną lub bezpośrednio udając się do placówki.
2020-05-27, 16:44
Krajowa Administracja Skarbowa zaznacza jednocześnie, że we wszystkich jednostkach administracji skarbowej klienci są przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności.
Załatwianie spraw w urzędach tylko w wyjątkowych sytuacjach
W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, możliwa jest wizyta w urzędach skarbowych przez trzy dni w tygodniu: poniedziałek w godzinach 12-18, w środę w godzinach 9-15, w piątek w godzinach 9-13.
Powiązany Artykuł
"Spotkanie" z fiskusem bez wychodzenia z domu. Powstaje e-Urząd Skarbowy
"Z uwagi na sytuację epidemiczną w województwie śląskim, urzędy skarbowe w tym regionie otwarte są dla podatników tylko w środy i piątki, w godzinach od 9:00 do 13:00" - zastrzeżono.
Zgodnie z komunikatem w Krajowej Informacji Skarbowej klienci mogą załatwiać sprawy osobiście przez dwa dni w tygodniu: w środę od 9:00 do 15:00; w piątek od 9:00 do 13:00.
Wiele spraw można załatwić w urzędach elektronicznie. Przez usługi: e-PUAP, e-Deklaracje, Twój e-PIT
KAS namawia do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie. Zapewniono, że usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach internetowych poszczególnych izb administracji skarbowych, urzędów skarbowych oraz na stronie podatki.gov.pl
REKLAMA
Dla biznesu dostępna jest strona: biznes.gov.pl
"Natomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym, w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości" - podano.
Można też skorzystać z drogi telefonicznej
Jak wyjaśniono, Krajowa Informacja Skarbowa udziela informacji podatkowych i celnych przez telefon: 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych) 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych) +48 22 330 03 30 (z zagranicy) od poniedziałku do piątku w godzinach od 8-18. Można również zadawać pytania drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny na Portalu Podatkowym.
Aby otrzymać informację na temat cła lub podatków na adres e-mail, na stronie Portalu Podatkowego należy wybrać pozycję Skontaktuj się z nami, a następnie opcję "Pytanie e-mail".
Jest też czat z konsultantem
Czat z konsultantem KIS dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16. Rozmowa odbywa się z wykorzystaniem specjalnego formularza na Portalu Podatkowym w zakładce Skontaktuj się z nami – chat z konsultantem.
KAS zaznacza, że we wszystkich jednostkach administracji skarbowej klienci są przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności, proszeni są ponadto o stosowanie się do zaleceń wywieszonych w siedzibach urzędów.
PAP, KAS, jk
REKLAMA