Awaria Facebooka i Instagrama. Meta wyjaśnia przyczyny. "Problem techniczny"
Firma Meta poinformowała, że globalna awaria jej platform, w skutek której użytkownicy nie mogli zalogować się do kont na Facebooku czy Instagramie, była spowodowana bliżej nieokreślonym "problemem technicznym".
2024-03-06, 11:21
Jak podsumował portal Downdetector.com w szczytowym momencie awarię zgłosiło łącznie niemal 650 tys. użytkowników, choć szacowana liczba osób, które miały problem z platformami Mety, była znacznie wyższa.
Podczas wczorajszej awarii część użytkowników została wylogowana z kont serwisów Meta zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w wersji na przeglądarki. Ze zgłoszeń wynika, że nie byli oni w stanie zalogować się ponownie lub w ogóle nie mogli otworzyć aplikacji. Problem został rozwiązany po ponad dwóch godzinach, ale jego przyczyna nie została dokładnie określona.
"Wystąpił problem techniczny, który spowodował trudności w dostępie do niektórych naszych usług. Rozwiązaliśmy ten problem tak szybko, jak to możliwe dla wszystkich osób, które zostały nim dotknięte i przepraszamy za wszelkie niedogodności" - napisał na platformie X rzecznik Meta Andy Stone.
Z kolei Rzecznik Rady Bezpieczeństwa Narodowego przy Białym Domu przekazał, że służby amerykańskie monitorowały incydent i nie wykryły żadnych szkodliwych działań cybernetycznych w związku z awarią.
REKLAMA
Awaria była wczoraj jednym z najpopularniejszych tematów na platformie „X”. Jej właściciel Elon Musk złośliwie skomentował problem firmy Meta, pisząc: "jeśli czytasz ten post, to dlatego, że nasze serwery działają".
Z platform amerykańskiego giganta technologicznego Meta dziennie korzysta około trzech miliardów stu dziewięćdziesięciu milionów użytkowników. Poza Facebookiem i Instagramem do firmy należą także WhatsApp i Threads.
W 2021 roku platformy należące do Meta uległy podobnej awarii, która trwała ponad siedem godzin i dotknęła ponad trzy miliardy użytkowników na całym świecie.
PR24/IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Olendzki/w OK/SW
REKLAMA
REKLAMA