Polskie firmy planują ekspansję zagraniczną. Pomoże im w tym sprzedaż przez Internet

Aż 75 proc. polskich przedsiębiorstw handlowych planuje wejść na zagraniczne rynki poprzez sprzedaż online, a ponad połowa zamierza otworzyć sklepy stacjonarne - wynika z raportu Adyen Retail Report 2024.

2024-05-22, 07:00

Polskie firmy planują ekspansję zagraniczną. Pomoże im w tym  sprzedaż przez Internet
Polskie firmy chcą poprzez e-commerce szturmować zagraniczne rynki.Foto: shutterstock.com

Plany związane z otwarciem sklepów stacjonarnych deklaruje 51 proc. To duży wzrost w stosunku do wyników zeszłorocznych, kiedy podobne ambicje miało ogółem tylko 45 proc. przedsiębiorstw, a o placówkach stacjonarnych myślało 29 proc. – wynika z danych przedstawionych w raporcie Adyen Retail Report 2024.

Najpopularniejszymi krajami, w których polskie firmy handlowe planują prowadzić swoją działalność, są Niemcy (38 proc.), Wielka Brytania (29 proc.) i Stany Zjednoczone (26 proc.).

Jak podkreślają eksperci z firmy Adyen, jednym z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorców jest dostosowanie się do wymogów danego rynku i oczekiwań nowych odbiorców. 84 proc. badanych firm stwierdziło, że akceptacja lokalnych preferencji płatniczych w kraju, w którym rozwijają usługi, pomogłaby im zbudować markę oraz zaufanie wśród lokalnych konsumentów.

- Świat nie jest homogeniczny, potrzeby klientów są bardzo zróżnicowane. Praktyki dotyczące finalizacji transakcji sprawdzające się w jednym kraju niekoniecznie muszą być tym, z czego zadowoleni będą zagraniczni kupujący – zaznaczył Jakub Czerwiński z Adyen.

Trzeba pamiętać o nawykach konsumentów

Zgodnie z badaniem 55 proc. konsumentów na całym świecie, jeśli nie może zapłacić za produkt lub usługę online lub w sklepie tak, jak chce, zwykle porzuca koszyk (w Polsce aż 62 proc.). Według specjalistów z firmy Adyen, to wyraźny sygnał dla firm, w szczególności tych, które planują podbój zagranicznych rynków, aby zapewniły obecnym oraz przyszłym klientom kompleksowe i zgodne z przepisami rozwiązania.

Tymczasem, jak wynika z zawartych w raporcie informacji, ponad 54 proc. firm nie wie jeszcze, czy będzie mogła zaakceptować wszystkie lokalne preferencje płatnicze.

Pomoże rewolucja cyfrowa w handlu

- Efektywne rozwiązania płatnicze do ekspansji zagranicznej powinny oferować firmom możliwość dostarczania swoich produktów czy usług na szeroką skalę, wspierając transakcje w różnych krajach i walutach, bez konieczności posiadania lokalnych licencji bankowych czy integracji z dostawcami poszczególnych metod płatności. Oznacza to dużą wygodę dla klientów, którzy mogą płacić dokładnie tak, jak lubią, a także pewność, że jeśli zdecydujemy się dalej rozszerzyć działalność, będzie to proste – zauważył Jakub Czerwiński.

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br. W grupa badawczej znalazło się 38 000 konsumentów oraz 13 000 przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów na całym świecie, w tym w Polsce: 1 000 konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw handlowych.

Adyen to platforma płatnicza posiadająca 27 biur na świecie. Zgodnie z informacją firmy w 2022 r. wartość przetworzonych przez nią transakcji płatniczych wyniosła 767,5 mld euro. 

REKLAMA

PR24/PAP/sw

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej