Wirtualna Polska idzie na GPW
Wirtualna Polska ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej oraz notowania akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w II kwartale 2015 r. Spółka chce pozyskać do 100 mln zł i przeznaczyć je na dalszą akwizycję.
2015-03-30, 17:12
Wirtualna Polska Holding S.A. to jeden z największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej, posiadający takie marki jak Wirtualna Polska, o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty oraz Domodi i Homebook.
Spółka chce zyskać 80-100 mln zł
Jak czytamy w komunikacie spółki, oferta obejmie zarówno emisję nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać od 80 do 100 milionów zł, jak i sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5% kapitału zakładowego Spółki, przez spółkę European Media Holding S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu („Akcjonariusz Sprzedający”), kontrolowaną przez fundusz Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem Spółki.
Środki przeznaczona na nowe przejęcia
Wpływy z emisji nowych akcji Spółka zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii Grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych.
Oferta skierowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych
Oferta skierowana zostanie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce. Globalnymi Koordynatorami oraz Zarządzającymi Księgą Popytu są Pekao Investment Banking S.A. oraz UniCredit Bank AG, Oddział w Londynie. Rolę Oferującego pełni Pekao Investment Banking S.A. Współprowadzącym Księgę Popytu jest Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku S.A.
REKLAMA
Mat. Prasowy, jk
REKLAMA