Wirtualna Polska idzie na GPW

Wirtualna Polska ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej oraz notowania akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w II kwartale 2015 r. Spółka chce pozyskać do 100 mln zł i przeznaczyć je na dalszą akwizycję.

2015-03-30, 17:12

Wirtualna Polska idzie na GPW
Spółka zamierza pozyskać od 80 do 100 milionów zł, jak i sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5% kapitału zakładowego. Foto: Materiały prasowe GPW

Wirtualna Polska Holding S.A.  to jeden z największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej, posiadający takie marki jak Wirtualna Polska, o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty oraz Domodi i Homebook.

Spółka chce zyskać 80-100 mln zł

Jak czytamy w komunikacie spółki, oferta obejmie zarówno emisję nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać od 80 do 100 milionów zł, jak i sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5% kapitału zakładowego Spółki, przez spółkę European Media Holding S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu („Akcjonariusz Sprzedający”), kontrolowaną przez fundusz Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem Spółki.

Środki przeznaczona na nowe przejęcia

Wpływy z emisji nowych akcji Spółka zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii Grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych.

Oferta skierowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych

Oferta skierowana zostanie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce. Globalnymi Koordynatorami oraz Zarządzającymi Księgą Popytu są Pekao Investment Banking S.A. oraz UniCredit Bank AG, Oddział w Londynie. Rolę Oferującego pełni Pekao Investment Banking S.A. Współprowadzącym Księgę Popytu jest Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku S.A.

REKLAMA

Mat. Prasowy, jk

/

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej