Ile Play zarobi na giełdowym debiucie? Znamy cenę akcji

Cena sprzedaży 121.572.621 akcji Play Communications, będącej właścicielem 100 proc. udziałów w spółce P4, która jest operatorem telefonii komórkowej Play, została ustalona na 36 zł, co oznacza, że łączna wartość oferty może sięgnąć 4,4 mld zł.

2017-07-14, 08:50

Ile Play zarobi na giełdowym debiucie? Znamy cenę akcji
GPW w Warszawie. Foto: Materiały prasowe

Oferta Play Communications to największa pierwsza oferta publiczna na polskiej giełdzie, nie wliczając ofert prywatyzacyjnych, a także jedna z pięciu największych ofert pierwotnych na polskim rynku w ogóle. Jest to także największa pierwsza oferta publiczna firmy telekomunikacyjnej w Europie od czerwca 2015 roku.

Popyt przekraczający ponad dwa razy oferowaną pulę akcji

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, w zakończonym w czwartek book buildingu inwestorzy instytucjonalni przy cenie 36 zł za akcję zgłosili popyt przekraczający ponad dwa razy oferowaną pulę akcji. Z kolei w transzy inwestorów indywidualnych zapisało się na akcje Play Communications ponad 16 tys. osób, a wartość złożonych przez nie zapisów wynosi około 750 mln zł.

To będzie atrakcyjna inwestycja dla Kowalskiego?

Do inwestorów indywidualnych ma trafić ok 5 proc. akcji spółki.

Będzie to spółka dywidendowa, więc przyciągnie raczej inwestorów liczących na coroczny podział zysku, mówił w Polskim Radiu 24 Marcin Kiepas, główny analityk Fundacji FX Cuffs.

"

Marcin Kiepas Należy powiedzieć sobie jasno, że Play w tym momencie dochodzi do ściany. 

- To jest drugi największy operator komórkowy w Polsce, większy jest tylko Orange. Należy powiedzieć sobie jasno, że Play w tym momencie dochodzi do ściany. Dynamiczny rozwój, jaki obserwowaliśmy w ostatnich 10 latach, wzrost przychodów rządy 15 proc. w ostatnich latach i zysków po prawie 20 proc., już się powoli kończy. Przychody nie będą już rosły tak dynamicznie. Natomiast jest szansa na poprawę zysków. To wszystko powoduje, że to raczej będzie spółka typowo dywidendowa, że inwestorzy kupując akcje, powinni się nastawić na coroczną dywidendę, a mniej na wzrosty cen akcji. Szczególnie że w przypadku dużych spółek te wzrosty nie są aż tak dynamiczne – zwraca uwagę ekspert.

REKLAMA


Wcześniej cena maksymalna akcji w ofercie Play Communications została ustalona na 44 zł. Nieoficjalny przedział cenowy na potrzeby budowy księgi popytu wśród akcjonariuszy instytucjonalnych wynosił początkowo 34-44 zł, a w środę został on zawężony do 36-38 zł za akcję.

Dabiut na GPW planowany jest na 27 lipca

Debiut Play Communications na warszawskiej giełdzie planowany jest na 27 lipca.

Spółka i akcjonariusz sprzedający zgodzili się na wprowadzenie zobowiązania do niesprzedawania akcji spółki przez 180 dni od momentu debiutu (tzw. lock-up). Nowe akcje, które zostaną wyemitowane dla zarządu oraz menedżerów i kluczowych pracowników, w pierwszym dniu notowania lub wkrótce po będą podlegały lock-upowi na okres jednego roku.

Spółka oczekuje dalszego rocznego wzrostu przychodów

Play w perspektywie średnioterminowej oczekuje dalszego jednocyfrowego rocznego wzrostu przychodów operacyjnych przy jednoczesnej dalszej poprawie marży skorygowanej EBITDA, dzięki dźwigni operacyjnej i zakończeniu budowy własnej sieci telekomunikacyjnej obejmującej terytorium całego kraju.

Play Communications planuje wypłatę dywidendy w wysokości 650 mln zł w II kw. 2018 r. za 2017 rok. W kolejnych latach planuje roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Polityka dywidendowa ma zostać poddana przeglądowi, gdy Play Communications osiągnie długoterminowy cel poziomu wskaźnika dług netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 2,5-krotności.

Operator telekomunikacyjny zakłada w tym roku inwestycje na poziomie poniżej 700 mln zł. Wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał z przyspieszonej budowy ogólnokrajowej sieci spółki, która pochłonie dodatkowo 500 mln zł w latach 2018-2020. Spółka oczekuje, że stosunek nakładów inwestycyjnych do przychodów operacyjnych wyniesie w średniej perspektywie około 8 proc. rocznie.

Drugi co do wielkości operator telefonii komórkowej w Polsce

Pod względem zarejestrowanej liczby klientów Play jest drugim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej w Polsce - na koniec marca 2017 r. posiadał ponad 14,3 mln klientów. Na koniec marca udział rynkowy spółki mierzony liczba klientów wynosił 27,6 proc. Operator ocenia, że będzie nadal zwiększać swój średni przychód na klienta i utrzymywać lub dalej obniżać już i tak niski wskaźnik odłączeń klientów, który konsekwentnie utrzymuje się poniżej średnich poziomów obserwowanych wśród rynkowych konkurentów.

Sieć sprzedaży Play na koniec marca tego roku składała się z ponad 850 placówek w 420 miastach.

PAP/Polskie Radio 24, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej