Kongres Impact Fintech'17. Głównym urządzeniem, za pośrednictwem którego będziemy korzystali z banku, będzie smartfon

2017-12-07, 11:53

Kongres Impact Fintech'17. Głównym urządzeniem, za pośrednictwem którego będziemy korzystali z banku, będzie smartfon
Coraz więcej usług bankowych odbywa się za pośrednictwem mobilnych aplikacji.Foto: PIXABAY

Jaka przyszłość czeka sektor bankowy w Polsce i w jakim kierunku będzie się on zmieniał – o tym m.in. dyskutowano na Kongresie Impact Fintech’17 w Katowicach.

Posłuchaj

Jak będą wyglądały innowacyjne finanse, jakie nowe rozwiązania w tej dziedzinie wprowadzają polskie banki – o tym m.in. podczas Kongresu Impact Fintech'17 w Katowicach, Justyna Golonko rozmawiała na antenie radiowej Jedynki z zaproszonymi gośćmi.
+
Dodaj do playlisty

Kongres zgromadził przedstawicieli rządu i instytucji publicznych, prezesów największych przedsiębiorstw finansowych oraz przedstawicieli startupów z Polski i ze świata, którzy dyskutują o przyszłości sektora innowacyjnych finansów – tzw. branży fintech.

Polskie banki w innowacyjnej czołówce

W światowej czołówce nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań są polskie banki, a rozwiązania, jakie wprowadzają, inspirują konkurencyjne banki w Europie. O tym na antenie radiowej Jedynki mówili goście Justyny Golonko.

Grzegorz Micyk z Finiaty.pl zauważył:

– Banki w Polsce przez to, że rozwijały się w zupełnie innym środowisku i zaczynały od zera, są bardzo nowoczesne, więc ta zmiana, (...) będzie polegała na tym, że bank zacznie współpracować z mniejszymi podmiotami, które będą w stanie dostarczyć usługi szybciej, które będą komplementarne dla oferty, którą ma bank, a które dla banku będą trudne do zrobienia od samego początku ze względu na koszty (...). W Polsce widać bardzo dużą chęć ze strony banków na współpracę z fintechami, żeby oferta była coraz bardziej atrakcyjna.

Banki i fintechy ramię w ramię

Ta współpraca będzie się rozszerzać – tak by bankowość nadążała za nowinkami i trendami na rynku – dodał Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas. Jak zauważył, banki będą się zmieniać i za kilkanaście lat będą wyglądały inaczej. Zdaniem rozmówcy – fintechy są bardziej szansą rozwoju dla bankowości niż zagrożeniem, a dzięki nim uda się dodać do tego co istnieje dzisiaj nowatorskie rozwiązania.

Zyska na tym też klient – bo w rezultacie będzie miał dostęp do innowacyjnej, ciekawej ale też wygodnej usługi – ocenił – Grzegorz Micyk.

– Pojawią się aplikacje, które będą ściągały dane z bardzo dużej ilości banków i banki będą się tymi danymi dzieliły, a klienci będą mieli większą władzę nad swoimi danymi i nad tym, co się z nimi dzieje. Koszty usług bankowych nie powinny wzrosnąć, a klienci będą mieli wybór, gdzie wydawać pieniądze i będą to mogli robić w sposób bardziej świadomy.

Bank w tle

Nasze banki też czeka duża zmiana. Banki nie znikną, ale by skutecznie obsługiwać nowego klienta muszą się zmienić – dodaje Marcin Chruściel z Orange Finance.

Przykładem – zdaniem rozmówcy – jest to, że np. wszystkie usługi bankowe, dotąd robione w oddziałach, a potem w internecie zostało przeniesione do jednej małej aplikacji w telefonie.

- Wszystkie usługi bankowe, dotąd świadczone w oddziałach, a potem w internecie zostały przeniesione do jednej małej aplikacji w telefonie, mówi gość Polskiego Radia.

Według Chruściela – wszystko będzie podlegało automatyzacji w wygodzie płatności, a rola bankowości będzie się sprowadzała do tego, żeby zabezpieczyć ten cały system, by był dla klienta bezpieczny.

Zdaniem ekspertów w przyszłości podstawowym urządzeniem, za pośrednictwem którego będziemy korzystali z banku, będzie smartfon, ale to nie oznacza, że oddziały banków zupełnie znikną z rynku. Część klientów nadal będzie chciała mieć osobisty kontakt z instytucją, której powierza swoje pieniądze.

Justyna Golonko, Akkal, NRG

Polecane

Wróć do strony głównej