Pokrojone i dobrej jakości. Polscy konsumenci coraz bardziej wymagający

Sery goszczą od lat na polskich stołach. Istnieje ich wiele gatunków i są ważnym źródłem wapnia, białka oraz witaminy B12. Jeśli chodzi o nasz rynek serów można zauważyć na nim zmiany, które producenci muszą uwzględnić w swojej ofercie.

2018-01-16, 12:46

Pokrojone i dobrej jakości. Polscy konsumenci coraz bardziej wymagający
Polacy coraz częściej sięgają też po sery długodojrzewające, zaliczane do produktów premium.Foto: PIXABAY

Jak zauważyła w rozmowie z portalemspożywczym. pl Emilia Pożarowszczyk, kierownik ds. marketingu i PR firmy Spomlek, w 2018 roku – sery konfekcjonowane i paczkowane będą cieszyć się największym zainteresowaniem konsumentów, zwłaszcza tych w dużych miastach.

Lubimy wygodę

Jak dodała, obecnie najlepiej sprawdzają się produkty już pokrojone, w małych estetycznych opakowaniach, dzięki którym spożycie sera jest łatwe i przyjemne.

"Również wszelkie tarte wersje serów będą interesowały konsumentów, bo po prostu ułatwiają gotowanie" – dodała.

Obecnie w portfolio wielu marek można zauważyć pojawienie się serów np. w porcjach „w sam raz na raz”, czyli idealne na jedną przekąskę.

REKLAMA

Liczy się jakość i dobry smak

Jeśli chodzi o inne serowe trendy to coraz większe znaczenie ma dla konsumenta jakość produktu, dlatego wśród producentów panuje trend premiumizacji, czyli sprzedaży produktów lepszej jakości. Polacy coraz częściej sięgają też po sery długodojrzewające, zaliczane do produktów premium, które cechuje przede wszystkim wspaniała jakość i smak.

Kolejnym trendem w 2018 roku będzie spożywanie serów z pomysłem i korzystanie z przepisów, które inspirują i pokazują, jak ten popularny produkt można wykorzystać w nietypowym daniu.

ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej