Tablety w odwrocie. Spada sprzedaż
Wydaje się, że bardzo pupularne jeszcze 2, 3 lata temu tablety powoli tracą klientów wypierane coraz skuteczniej przez smartfony z dużymi ekranami. Świadczą o tym ostatnie dane z rynku.
2018-02-07, 10:55
W zeszły roku sprzedaż tabletów na świecie wyniosła 163,5 miliona sztuk – podała firma badawcza IDC. To o 6,5 proc. mniej niż w roku 2016, kiedy sprzedano blisko 175 mln tych urządzeń.
Apple nadal prowadzi
Liderem rynku za cały poprzedni rok pozostał amerykański Apple – 43,8 mln sprzedanych sztuk tabletów, drugi jest południowokoreański Samsung – 24.9 mln, a następnie także amerykański Amazon – 16.7 mln. Kolejne miejsce zajęły firmy z Państwa Środka: Huawei (12.5 mln) i Lenovo (10.3 mln).
Szybki wzrost sprzedaży urządzeń Amazona
Uwagę zwraca, że w IV kwartale minionego roku drugie miejsce w zestawieniu utracił Samsunga, który odnotował wyraźny (o 13 proc.) spadek sprzedaży swych tabletów, z 8 milionów do 7 milionów sztuk.
Pozwoliło to na zajęcie drugiego miejsca przez Amazona, którego sprzedaż tabletów wzrosła aż o 50,3 proc., czyli z 5,2 miliona do 7,7 miliona sztuk tych urządzeń w ostatnim kwartale minionego roku.
REKLAMA
ICD, ak, NRG
REKLAMA