Rodzinny biznes. Problemy z sukcesją

8,1 procent sukcesorów myśli o przejęciu firmy stworzonej przez pokolenie swoich rodziców. To więcej niż 2 lata temu, ale ciągle zbyt mało.

2018-10-10, 17:59

Rodzinny biznes. Problemy z sukcesją
Solaris to jeden z polskich symboli gospodarczych.Foto: solarisbus.com/pl

Posłuchaj

W radiowej Jedynce Sylwia Zadrożna rozmawiała z prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego Adrianną Lewandowską na temat sukcesji w firmach rodzinnych.
+
Dodaj do playlisty

Co zatem pozostaje firmom rodzinnym, w których dzieci chcą pójść inną drogą - sprzedaż np. obcemu inwestorowi? "To rozwiązanie ostateczne" - mówiła w radiowej Jedynce Adrianna Lewandowska - prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, z którą rozmawiała Sylwia Zadrożna.

Jak oceniła - często jest tak, że młode pokolenie interesuje się już czymś innym niż ich rodzice, np. nowymi technologiami - albo stawia na zupełnie inny sposób prowadzenia firmy. Chcą - owszem - być biznesmenami, ale niekoniecznie w firmie rodziców.

Mamy jednak ostatnio przykłady polskich firm rodzinnych, które zostały sprzedane inwestorom zagranicznym. Np. Solaris trafił do hiszpańskiej firmy CAF a Konspol do amerykańskiej Cargill. Są też jednak przykłady naszych firm rodzinnych, które przejmują zagraniczne.

W Polsce firmy rodzinne stanowią ok. 36 proc. wszystkich przedsiębiorstw, a ich działalność odpowiada za 18 proc. polskiego PKB.

REKLAMA

Sylwia Zadrożna, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej