Niektóre firmy reklamują się już tylko w Internecie

2019-01-04, 12:50

Niektóre firmy reklamują się już tylko w Internecie
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

Ludzi, którzy "wrzucają" filmiki na przykład na YouTube, piszą blogi w Internecie, czyli twórców, publikujących w nim jakieś treści jest coraz więcej. Wielu z nich potrafi na tym nieźle zarabiać. Na swoich kanałach reklamują wprost lub lokują różne produkty. Popyt w sieci na takie usługi szybko rośnie.

Posłuchaj

Kto to jest internetowy influencer, na czym polega jego rola w namawianiu do kupna określonego towaru - więcej na ten temat w audycji na antenie radiowej Jedynki przygotowanej przez Aleksandrę Tycner.
+
Dodaj do playlisty

Takich autorów internetowych nazywa się influencerami i praktycznie każdy, kto chce, może spróbować zarabiać na przykład na platformie YouTube - powiedział w radiowej Jedynce Michał Kołodziej z agencji Influencer Marketingu Life Tube.

- Cała branża bardzo mocno rośnie także finansowo - dodał.

Niektóre firmy swoje produkty reklamują już tylko w Internecie, bo tam znajduje się ich grupa docelowa czyli młodsze pokolenia - zauważyła Aneta Wojtkielewicz z interaktywnej agencji marketingowej Nuorder.

- Innym wyzwaniem jest jednak wiarygodność influencerów - dodała.

Ryzyko warto jednak podjąć, bo użytkowników platform przybywa lawinowo. Np. Instagram jeszcze w 2013 roku miał 300 milionów użytkowników, dziś ma ich ponad miliard.

Coraz częściej się zdarza, że firmy wcale nie chcą współpracować z bardzo znanymi internetowymi celebrytami, tylko decydują się na osoby wyspecjalizowane w danej dziedzinie.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Polecane

Wróć do strony głównej