Czy marki własne znikną z półek?

Ograniczenie marek własnych zapowiedział niedawno premier Mateusz Morawiecki. Chodzi o tanie produkty sprzedawane pod szyldem dużych sieci sklepowych.

2019-03-05, 08:05

Czy marki własne znikną z półek?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

Posłuchaj

Czy marki własne przetrwają na polskim rynku? Jakich są ich wady i zalety? Więcej na ten temat w audycji na antenie radiowej Jedynki, opracowanej przez Marcina Jagiełowicza.
+
Dodaj do playlisty

Pod markami własnymi często kryją się duże koncerny, które w ten ograniczają koszty wprowadzenia produktu i marketingu.

Kto straci?

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, prezesa Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, duże sieci zawsze znajdą sposób na obejście ograniczeń

- Na ograniczeniu marek własnych straciliby przede wszystkim polscy eksporterzy, którym często sprzedaż pod markami własnymi otworzyła furtkę do wejścia na zagraniczne rynki - uważa ekspert.

Natomiast zdaniem Marka Kołoczki, wiceprezesa Krajowej Izby Gospodarczej, największym problemem producentów żywności jest rozdrobnienie, stąd nie tylko problemy z wykreowaniem polskich marek w kraju, ale też z wejściem z nimi na duże rynki jak amerykański czy chiński.

REKLAMA

Klienci zapłacą więcej?

Eksperci przypominają też, że zniknięcie z półek marek własnych oznaczałoby dla klientów wyższe ceny.

Na razie jednak projekt jest w fazie prac koncepcyjnych. Kancelaria Premiera nie wskazuje nawet konkretnego resortu, który zajmuje się tą sprawą.

Marcin Jagiełowicz, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej