Czy marki własne znikną z półek?
Ograniczenie marek własnych zapowiedział niedawno premier Mateusz Morawiecki. Chodzi o tanie produkty sprzedawane pod szyldem dużych sieci sklepowych.
2019-03-05, 08:05
Posłuchaj
Pod markami własnymi często kryją się duże koncerny, które w ten ograniczają koszty wprowadzenia produktu i marketingu.
Kto straci?
Zdaniem Andrzeja Falińskiego, prezesa Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, duże sieci zawsze znajdą sposób na obejście ograniczeń
- Na ograniczeniu marek własnych straciliby przede wszystkim polscy eksporterzy, którym często sprzedaż pod markami własnymi otworzyła furtkę do wejścia na zagraniczne rynki - uważa ekspert.
Natomiast zdaniem Marka Kołoczki, wiceprezesa Krajowej Izby Gospodarczej, największym problemem producentów żywności jest rozdrobnienie, stąd nie tylko problemy z wykreowaniem polskich marek w kraju, ale też z wejściem z nimi na duże rynki jak amerykański czy chiński.
REKLAMA
Klienci zapłacą więcej?
Eksperci przypominają też, że zniknięcie z półek marek własnych oznaczałoby dla klientów wyższe ceny.
Na razie jednak projekt jest w fazie prac koncepcyjnych. Kancelaria Premiera nie wskazuje nawet konkretnego resortu, który zajmuje się tą sprawą.
Marcin Jagiełowicz, ak, NRG
REKLAMA