Resort cyfryzacji uruchomił nowe narzędzie do podpisu elektronicznego. "Proste i intuicyjne"
Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło "podpisywarkę", czyli bezpłatne narzędzie do składania podpisów elektronicznych pod dowolnym dokumentem elektronicznym, która może stanowić alternatywę dla kosztownego certyfikatu kwalifikowanego.
2019-03-09, 09:15
Zdaniem resortu nowe narzędzie rozwiąże problem wielu organizacji, które do końca marca muszą złożyć sprawozdania finansowe.
Najpierw Profil Zaufany
- To bardzo proste i intuicyjne, a przede wszystkim niezwykle przydatne narzędzie. Pozwala podpisać elektronicznie przy użyciu Profilu Zaufanego dowolny dokument, a następnie wysłać go kolejnej osobie do podpisu lub przesłać dalej np. do urzędu. Bardzo ważna jest możliwość składania podpisu przez wiele osób - poinformował szef MC Marek Zagórski.
Żeby skorzystać z nowego narzędzia, trzeba założyć sobie Profil Zaufany. Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w serwisach administracji publicznej i składać podpis zaufany, czyli podpis elektroniczny do podpisywania pism, podań i wniosków składanych do podmiotów publicznych.
Uniwersalne narzędzie
- "Podpisywarka" powstała początkowo z myślą o organizacjach pozarządowych w związku z koniecznością składania przez nie sprawozdań finansowych drogą elektroniczną. Sprawozdania te muszą być również elektronicznie podpisane, a NGO mają niekiedy wieloosobowe zarządy, z których każda musiałaby sobie kupić podpis kwalifikowany, co kosztuje 200-300 zł za jeden. Stworzyliśmy jednak narzędzie uniwersalne, które może służyć nie tylko do komunikacji z urzędami, ale także z firmami - dodał minister cyfryzacji.
Wskazał, że zainteresowanie takim sposobem uwierzytelniania klientów przez internet wyrażają na przykład firmy telekomunikacyjne.
PAP, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA