X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Biometria to bezpieczniejsze zakupy w internecie

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2019 15:49
Zakupy w internecie rosną wręcz lawinowo, a w związku z tym i liczba transakcji zawieranych online. Najważniejszą sprawą jest ich bezpieczeństwo. Unia Europejska uważa, że dotychczasowe rozwiązania są już niewystarczające, dlatego kolejne kraje członkowskie przyjmują tak zwaną dyrektywę PSD2, która ma zwiększyć bezpieczeństwo naszych pieniędzy w sieci.
Audio
  • O nowych przepisach zwiększających bezpieczeństwo transakcji w internecie - rozmawiano na antenie radiowej Jedynki w audycji przygotowanej przez Aleksandrę Tycner.
Badania pokazują, że większość robiących e-zakupy chciałaby biometrycznie uwierzytelniać swoje płatności kartą.
Badania pokazują, że większość robiących e-zakupy chciałaby biometrycznie uwierzytelniać swoje płatności kartą.Foto: Pixabay

W Polsce nowe prawo unijne, zwiększające bezpieczeństwo transakcji w internecie będzie obowiązywało od połowy września.

- U jego podstaw leży przekonanie, że klient, który płaci w sieci musi być silnie uwierzytelniony - wyjaśniała w radiowej Jedynce Aneta Hryckiewicz, ekspertka do spraw finansów i bankowości Akademii Leona Koźmińskiego.

- Unijna dyrektywa, tak zwana PSD2, nakłada uwierzytelnianie poprzez dwa z trzech elementów - dodaje ekspertka.

- W badaniu bezpieczne e-zakupy, przeprowadzonym przez firmę Mastercard, niemal połowa e-konsumentów zadeklarowała, że chciałaby biometrycznie uwierzytelniać swoje płatności kartą - powiedział Aleksander Naganowski, dyrektor do spraw cyfrowego rozwoju w Mastercard.

Biometryczny wzorzec, wcześniej ustawiony czy skonfigurowany, przechowuje nasze  urządzenie, np. smartfon, a wprowadza ten wzorzec sam klient.

Usunięcie aplikacji bankowej czy konfiguracji urządzenia wymaże również te wzorce, a ponowna rejestracja będzie wymagała ponownego pozostawienia wzorca.

Biometrię już teraz wykorzystuje jedna czwarta e-konsumentów badanych przez Mastercard. Dziś jest to przede wszystkim odcisk palca. Trzy czwarte ankietowanych uważa, że biometria jest bezpieczniejsza niż hasło jednorazowe.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polska coraz bardziej bezgotówkowa

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2018 17:27
Jeszcze nie jak w Danii, ale już bliżej. Płatności bezgotówkowe są coraz popularniejsze w Polsce  zarówno wśród konsumentów, przedsiębiorców, jak i przedstawicieli sektora publicznego.
rozwiń zwiń