Gigantyczna kara dla UPC. Klienci dostaną zwrot niesłusznych opłat

2019-08-13, 14:11

Gigantyczna kara dla UPC. Klienci dostaną zwrot niesłusznych opłat
Jeśli konsument wypowie umowę z operatorem telekomunikacyjnym przed końcem jej obowiązywania, ten drugi ma prawo pobrać opłatę.Foto: Yuri Snegur/Shutterstock

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na operatora telekomunikacyjnego UPC prawie 33 miliony złotych kary. UOKiK zakwestionował m.in. możliwość jednostronnego podwyższania abonamentu za kablówkę i zmiany istotnych warunków w wykonywanych umowach. Spółka będzie też musiała zwrócić klientom niesłusznie naliczone opłaty.

  • UPC zostało ukarane m.in. za jednostronne podnoszenie opłat
  • Spółka będzie musiała zwrócić klientom część pieniędzy
  • Decyzja jest nieprawomocna

UOKiK uznał za niedozwolone m.in. klauzulę w umowie, według której UPC gwarantowało tylko określoną liczbę kanałów o danej tematyce, a nie konkretne kanały z wykazu. Ze skarg konsumentów wynikało, że operator jednostronnie zmieniał lub usuwał kanały w trakcie trwania umowy. Spólka zastrzegała przy tym, że wyłączenie kanałów nie jest zmianą umowy, co także zostało zakwestionowane przez kontrolerów. 

Podwyżki bez uzasadnienia

Według UOKiK UPC wprowadzało podwyżki bez konkretnych powodów. "UPC zastrzegał przy umowach na czas nieoznaczony, że ma prawo zwiększyć abonament od 5 do 8 zł raz w roku, jednak nie podawał z jakich przyczyn" - pisze UOKiK w komunikacie. 

Powiązany Artykuł

telefon internet 1200.jpg
UOKiK karze Polkomtela za naruszenie interesu konsumentów

Urząd zarzucił też operatorowi m.in. że stosował zbyt ogólne przesłanki do wypowiedzenia umowy klientowi.

Prezes UOKiK nałożył za te praktyki blisko 33 miliony złotych kary. UPC zostało też zobowiązane do poinformowania o tym klientów i oddania klientom niesłusznie naliczonych opłat. Decyzja jest nieprawomocna.

PolskieRadio24.pl, UOKiK, md

Polecane

Wróć do strony głównej