"Wspólny bilet" na pociąg, autobus, samolot, taksówkę i hotel ?

Ponad 383 tys. osób skorzystało z usługi "Wspólnego Biletu" od czasu jej powstania w 2018 r. – wynika z danych przedstawionych w piątek przez PKP. Pasażerowie oczekują przyjaznych rozwiązań i "Wspólny Bilet" jest takim rozwiązaniem – podkreślił wiceszef Ministerstwa Infrastruktury Andrzej Bittel.

2020-02-07, 13:00

"Wspólny bilet" na pociąg, autobus, samolot, taksówkę i hotel ?
Warszawa Centralna. Foto: PKP S.A.

W briefingu prasowym podsumowującym funkcjonowanie "Wspólnego Biletu", oprócz Bittela, udział wzięli: prezes zarządu PKP Krzysztof Mamiński, prezes PKP Intercity Marek Chraniuk oraz Anna Wojciechowska z zarządu PKP Informatyka.

Jeden bilet na wszystkie środki komunikacji

Dzięki "Wspólnemu Biletowi" pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży.


Podstawą "Wspólnego Biletu" jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że im dalej pasażer jedzie, tym mniej płaci za kolejne kilometry trasy. Prezes PKP podkreślił, że "Wspólny Bilet" jest pomysłem, o którym mówiono w wielu państwach. "My go po prostu wprowadziliśmy" – wskazał Mamiński.

"Wspólny Bilet" kupiło prawie 400 tys. podróżnych

REKLAMA

Podsumowując funkcjonowanie "Wspólnego Biletu" od 9 grudnia 2018 r. prezes PKP Intercity poinformował, że z biletu skorzystało ponad 383 tys. pasażerów. Jak dodał, głównymi kanałami zakupu są kasy, gdzie bilet kupiło 70,7 proc. podróżujących. Pozostałe 29,3 proc. podróżnych skorzystało z Bilkomu, czyli oficjalnej wyszukiwarki połączeń kolejowych PKP. Wskazał przy tym, że na ośmiu przewoźników oferujących „Wspólny Bilet” sześciu oferuje go zarówno w kasach, jak i internetowo. "Tylko Koleje Mazowieckie i Koleje Śląskie oferują go tylko w kasach" – dodał.


Największym zainteresowaniem cieszy się trasa Warszawa-Zielona Góra. Ponad 200 biletów sprzedano z kolei na najdłuższe, liczące ponad 1000 km relacje.

We "Wspólnym Bilecie", dostępnym dla pasażerów kolei od grudnia 2018 roku, uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Przewozy Regionalne (Polregio), Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie.

Wkrótce "Wspólny Bilet" na samolot i nocleg w hotelu

W najbliższym czasie planowane jest włączenie do Wspólnego Biletu pozostałych przewoźników pasażerskich – Kolei Dolnośląskich oraz Arriva RP. Kolejny etap rozbudowy tej oferty to poszerzenie jej o przewoźników autobusowych oraz lokalny transport zbiorowy w poszczególnych aglomeracjach.

REKLAMA

W odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister Bittel poinformował, że Ministerstwo Infrastruktury planuje poszerzenie projektu "Wspólny Bilet" m.in. o współpracę z przewoźnikami lotniczymi i oferującymi przejazdy taksówkami.

"W perspektywie planowana jest rozbudowa oferty nie tylko o kolejnych przewoźników kolejowych, ale również autobusowych, lotniczych i taksówki oraz o inne usługi potrzebne do kompleksowego zaplanowania podróży, jak np. możliwość zarezerwowania noclegu w hotelu" – napisał wiceminister.

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/sw


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej