X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ekspert: w polskim rynku e-commerce dokonuje się rewolucja technologiczna

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2021 17:25
W rozwoju polskiego handlu internetowego będzie rosło znaczenie cyfrowych platform sprzedaży, mediów społecznościowych oraz takich instrumentów jak BIG DATA i sztuczna inteligencja do lepszego poznania nawyków klientów - powiedział Łukasz Kiczma ekspert rynku e-commerce w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/metamorworks

Łukasz Kiczma przypomniał, że w ubiegłym roku według danych Izby Gospodarki Elektronicznej polski rynek e-commerce powiększył się o 35 procent, licząc rok do roku. A sama wartość rynku, z planowanego na rok 2020 poziomu 80 mld złotych, osiągnęła poziom 100 mld złotych. Oznaczało to duży wzrost obrotów i zysków firm internetowych, choć sam udział handlu e-commerce w handlu detalicznym nie przekracza poziomu 14 procent. To i tak znacznie więcej niż w roku 2016, gdy stanowił około 6 procent całego krajowego handlu detalicznego. 

Według eksperta już ponad 150 tysięcy polskich przedsiębiorców sprzedaje swoje towary przez wirtualną sieć. Tylko w tym roku powstały dwa tysiące nowych firm. A perspektywy dla tej formy handlu są coraz lepsze, ponieważ ponad 60 procent Polaków deklaruje dokonywanie zakupów przez internet. Coraz chętniej korzystają z niego mieszkańcy terenów wiejskich, a Polacy coraz częściej dokonują zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. 

W opinii Łukasza Kiczmy postęp technologiczny pozwala małym firmom na sprzedaż za pomocą tzw. market place, bez dokonywania kosztowych inwestycji w infrastrukturę.

Ewolucja e-commerce będzie dotyczyła nie tylko coraz częstszego wykorzystywania mediów społecznościowych jako sposobu sprzedaży produktów.

Coraz powszechniej stosowana rzeczywistość wirtualna pozwoli klientowi na dokładne obejrzenie towaru np. mebla bez konieczności udania się do salonu meblowego. A prawdziwą rewolucją okresu pandemii było skrócenie łańcucha dostaw do klienta, często bezpośrednio wprost z fabryki do domu nabywcy.

Nowe instrumenty poznania nawyków konsumentów, także z wykorzystaniem ich aktywności w sieci, będą naturalnym, kolejnym etapem rozwoju rynku e-commerce w Polsce. 


Zapraszamy do wysłuchania całej audycji, którą prowadziła Justyna Golonko.


Posłuchaj
05:09 Łukasz Kiczma mówi o rozwoju rynku e-commerce w Polsce ("Ekspres Gospodarczy" Justyna Golonko PR1) Łukasz Kiczma mówi o rozwoju rynku e-commerce w Polsce ("Ekspres Gospodarczy" Justyna Golonko PR1)

 

PR1/PR24/Justyna Golonko/sw


Czytaj także

Allegro idzie na giełdę. To największy od dekady debiut

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2020 19:31
12 października do obrotu giełdowego na rynku podstawowym wprowadzone zostaną akcje Allegro, największego polskiego portalu aukcyjnego - poinformowała Giełda Papierów Wartościowych. Cenę akcji w IPO wyznaczono na 43 zł z przedziału 35-43 zł. Wartość oferty sięgnęła rekordowego poziomu 10,6 mld zł, a wycena spółki na giełdzie - przy cenie sprzedaży akcji w ofercie – przekracza 44 mld zł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakupy on-line stają się coraz popularniejsze. Pandemia zmienia nasze zwyczaje

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2021 09:16
Z powodu pandemii co trzeci Polak częściej robi zakupy przez internet – wynika z badania na potrzeby raportu "Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii". Wśród e-klientów najwięcej jest osób przed trzydziestką, ale on-line częściej kupują także seniorzy.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia sprzyja e-zakupom. Ekspert: najwięcej w sieci kupujemy tekstyliów, odzieży i obuwia

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2021 11:22
Ignacy Święcicki z Polskiego Instytutu Ekonomicznego komentując dane GUS-u, które pokazują wzrost udziału sprzedaży detalicznej przez internet - zwrócił uwagę na niewielki udział internetowego handlu produktami spożywczymi. Jego zdaniem, chęć Polaków do szukania towarów w internecie znacząco "podbiły" dwie fale pandemii i lockdowny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku e-handlu. Nie jest łatwo pozyskać nowych klientów

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 10:10
Sklepy internetowe już wydają na pozyskanie klienta nawet połowę marży, a będą jeszcze więcej. Zaostrza się konkurencja na rynku rosnącym w dwucyfrowym tempie - pisze weekendowy "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wartość polskiego e-handlu rośnie w imponującym tempie. W tym roku może podskoczyć o kolejne 30 procent

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 12:44
Wartość krajowego e-handlu w 2021 r. może wzrosnąć o 20-30 proc. – szacuje ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Według niego rośnie szansa na dogonienie europejskich liderów. Wzrost wartości sprzedaży w 2020 r. był imponujący.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sprzedaż detaliczna spada, ale widać poprawę. W marcu handel może zanotować wzrost

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2021 13:30
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2021 r. spadła o 3,1 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 3,5 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. GUS poinformował również, że na koniec lutego w budowie było 827,7 tys. mieszkań, o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem.
rozwiń zwiń