"Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim". Eksperci o wyzwaniach stojących przed e-handlem

Sektor e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju - oceniła Konfederacja Lewiatan.

2021-09-14, 17:02

"Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim". Eksperci o wyzwaniach stojących przed e-handlem
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Shutterstock

O przyszłości e-commerce rozmawiano na konferencji "E-commerce. Szanse, trendy i wyzwania", którą zorganizowała Konfederacja Lewiatan. Eksperci wskazywali, że branża e-commerce należy "do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju".

- Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim, ale również spowodowała, że dostawy kurierskie stały się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze - stwierdzono w informacji Konfederacji Lewiatan. Według ekspertów sektor e-commerce stoi przed wyzwaniami, ale i szansami związanymi z realizacją polityki klimatycznej UE.

Powiązany Artykuł

paczki kartony opakowania kurier sprzzedaż internetowa shutter 1200 Freedomz.jpg
Branża kurierska rośnie wraz z popularnością sklepów online. Podstawą jest szybka i przewidywalna dostawa

Ekspertka Konfederacji Lewiatan Aleksandra Musielak, cytowana we wtorkowej informacji wymieniła wśród nowych trendów na rynku e-commerce m.in. personalizację potrzeb użytkowników, rozwój nowoczesnych narzędzi technologicznych dla potrzeb e-commerce (od zapewnienia wygodnych zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych po korzystanie ze sztucznej inteligencji) czy zieloną transformację. Wskazała też na tzw. silver commerce (zadbanie o starsze pokolenie konsumentów) czy social commerce (działalność polegającą na kupowaniu i sprzedawaniu w serwisach i aplikacjach społecznościowych).

Jak przekazano, w czasie pandemii gwałtownie urósł rynek kurierski.

- Dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie pozostawiają wątpliwości. W 2020 r. ten segment rynku, (e-commerce) zwiększył swoje przychody aż o 1 686,8 mln zł w stosunku do 2019 r. - czytamy. Dodano, że przełożyło się to na blisko 33-proc. tempo wzrostu, natomiast wolumen dostarczonych przesyłek wzrósł o 196 mln sztuk w stosunku do 2019 r., przy 44,5-proc. tempie wzrostu.

Zaznaczono, że zwiększony popyt na usługi kurierskie "szedł w parze" z rosnącymi oczekiwaniami klientów, domagających się jeszcze szybszych, wygodniejszych i bezpiecznych dostaw. Logistyka z funkcji dość służebnej w stosunku do całego procesu zakupowego, stała się sercem e-commerce - stwierdzono.

REKLAMA

Zdaniem dr Anny Kani-Okieńczyc, vice president, marketing and custromer experience director DHL Parcel Polska, mamy do czynienia z rewolucją na rynku e-commerce. - Rozwój tej branży stawia przed operatorami kurierskimi nowe wyzwania, a co za tym idzie potrzebę wdrażania innowacji i zautomatyzowanych procesów zaprojektowanych według potrzeb klienta - wskazała.

Z kolei Dorota Zawadzka-Stępniak, dyrektorka departamentu energii i zmian klimatu Konfederacji Lewiatan zwróciła uwagę, że przed e-commerce stoją wyzwania związane z Europejskim Zielonym Ładem. Da on, jak wyjaśniła, możliwość zastosowania w wielu sektorach gospodarczych nowoczesnych rozwiązań technicznych, technologicznych oraz organizacyjnych - "tych niskoemisyjnych, zasobooszczędnych, w oparciu o model gospodarki o obiegu zamkniętym i innych w celu ograniczenia śladu węglowego".

PR24, akg

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej