Wielka awaria w PKP. Nowe informacje w sprawie
Według PKP PLK pozostałe do wykonania prace mają przywrócić sprawność ostatnich pięciu centrów sterowania ruchem. Dodano, że awarie są na bieżąco usuwane i przywracany jest rozkładowy ruch pociągów. Bilety na odwołane połączenia będą zamieniane na inne, można też odzyskać pieniądze.
2022-03-17, 16:15
PKP Polskie Linie Kolejowe w przesłanej informacji przedstawiły bieżąca sytuację na godzinę 15.00.
"Służby techniczne i przedstawiciele producenta przywracają do eksploatacji kolejne urządzenia sterowania ruchem w lokalnych centrach sterowania (LCS), co oznacza, że stopniowo normalizuje się sytuacja na sieci kolejowej i przywracana jest rozkładowa organizacja ruchu pociągów" - podkreślono.
Jak wynika z informacji zarządcy infrastruktury, pozostałe prace mają przywrócić sprawność urządzeń w pięciu lokalnych centrach sterowania (LCS): Konin, Słupsk, Miastko, Iława, Grodzisk Mazowiecki.
To wina producenta a nie hakerów
Spółka dodała, że zgodnie oświadczeniem firmy Alstom - producenta urządzeń - przyczyną usterek był błąd w działaniu urządzeń.
"Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania Bombardier" - poinformowano w komunikacie firmy.
Czy będą zwracane pieniądze za bilety?
PKP PLK tłumaczy, że aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych.
Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad.
REKLAMA
PKP PLK przypomina, że ok. godz. 4:00 z przyczyn technicznych wystąpiły zmiany w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania. Objęły one kilkaset kilometrów linii kolejowych. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu pociągów.
Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.
Posłuchaj
PR24/IAR/PAP/sw
REKLAMA
REKLAMA