PKP Intercity inwestuje w stacje i zaplecze. Wiemy o jakie sumy chodzi
Zakończyły się dwa etapy przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 milionów złotych. To kolejna inwestycja realizowana w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Do 2030 wyda 2,5 mld złotych na zaplecze i stacje kolejowe.
2022-04-06, 14:50
Zakończenie wszystkich prac planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku. W obiekcie należącym do narodowego przewoźnika wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Inwestycja podniesie standard utrzymania taboru i ergonomii pracy. Po przebudowie poprawi się również gospodarka wodna obiektu.
Dolnośląski hub komunikacyjny
- Stacja postojowa we Wrocławiu jest jednym z naszych strategicznych obiektów o dużym znaczeniu dla codziennego ruchu pociągów PKP Intercity. Jej rozbudowa ma istotny wpływ na siatkę połączeń i jej rozwój w województwie dolnośląskim. Inwestycje, takie jak ta we Wrocławiu przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych przez PKP Intercity usług i poprawiają komfort pracy załogi – wskazuje Adam Laskowski z zarządu firmy.
W zakres przeprowadzanych robót wchodzi między innymi wykonanie nowych kanałów rewizyjnych wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi, instalacja oświetlenia w kanałach, instalacja wentylacji i kanalizacji, czyli pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa i kanalizacja technologiczna.
Przebudowa jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
REKLAMA
Modernizacja stacji postojowej we Wrocławiu to niejedyna inwestycja, którą Mostostal Warszawa wykonuje dla polskich kolei. Firma jest odpowiedzialna za budowę proekologicznej myjni automatycznej we Wrocławiu dla PKP Intercity, a także za remont Dworca PKP Gdańsk Główny.
Nowe oblicze PKP Intercity
Do 2030 roku przewoźnik chce zainwestować ponad dwa i pół miliarda złotych w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów.
Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane
do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.
W ramach ogłoszonego kilka lat temu programu inwestycyjnego, przewoźnik chcę kupować nowy i modernizować dotychczas użytkowany tabor. Chodzi zarówno o wagony, jak i lokomotywy. Kilkadziesiąt wagonów modernizuje już między innymi fabryka Cegielskiego w Poznaniu, a lokomotywy dostarcza między innymi bydgoska PESA.
REKLAMA
PR24/IAR/Aleksander Pszoniak/sw
REKLAMA
REKLAMA