PKP Intercity inwestuje w stacje i zaplecze. Wiemy o jakie sumy chodzi

Zakończyły się dwa etapy  przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 milionów złotych. To kolejna inwestycja  realizowana w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Do 2030 wyda 2,5 mld złotych na zaplecze i stacje kolejowe.

2022-04-06, 14:50

PKP Intercity inwestuje w stacje i zaplecze. Wiemy o jakie sumy chodzi
PKP Intercity wprowadza 80 dodatkowych pociągów w okresie od 28 kwietnia do 7 maja. To efekt spodziewanego, większego ruchu pasażerskiego podczas tegorocznej majówki.Foto: PKPIntercity/twitter

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku. W obiekcie należącym do narodowego przewoźnika wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Inwestycja podniesie standard utrzymania taboru i ergonomii pracy. Po przebudowie poprawi się również gospodarka wodna obiektu. 

Dolnośląski hub komunikacyjny

 - Stacja postojowa we Wrocławiu jest jednym z naszych strategicznych obiektów o dużym znaczeniu dla codziennego ruchu pociągów PKP Intercity. Jej rozbudowa ma istotny wpływ na siatkę połączeń i jej rozwój w województwie dolnośląskim. Inwestycje, takie jak ta we Wrocławiu przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych przez PKP Intercity usług i poprawiają komfort pracy załogi – wskazuje Adam Laskowski z zarządu firmy.

 W zakres przeprowadzanych robót wchodzi między innymi wykonanie nowych kanałów rewizyjnych wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi, instalacja oświetlenia w kanałach, instalacja wentylacji  i kanalizacji, czyli pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa i  kanalizacja technologiczna.

Przebudowa jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

REKLAMA

Modernizacja stacji postojowej we Wrocławiu to niejedyna inwestycja, którą Mostostal Warszawa wykonuje dla polskich kolei. Firma jest odpowiedzialna za budowę proekologicznej myjni automatycznej we Wrocławiu dla PKP Intercity, a także za remont Dworca PKP Gdańsk Główny.

Nowe oblicze PKP Intercity

Do 2030 roku przewoźnik chce zainwestować ponad dwa i pół miliarda złotych w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów.

Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane
do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.

W ramach ogłoszonego kilka lat temu programu inwestycyjnego, przewoźnik chcę kupować nowy i modernizować dotychczas użytkowany tabor. Chodzi zarówno o wagony, jak i lokomotywy. Kilkadziesiąt wagonów modernizuje już między innymi fabryka Cegielskiego w Poznaniu, a lokomotywy dostarcza między innymi bydgoska PESA.

REKLAMA

 

 

PR24/IAR/Aleksander Pszoniak/sw

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej