Rynek dużego sprzętu AGD wart jest w Polsce miliardy złotych. Co kupujemy najczęściej?

W 2021 roku wartość sprzedaży urządzeń dużego AGD w Polsce wzrosła o 19 proc. wobec poprzedniego roku, do blisko 10,8 mld zł - wynika z analiz firmy badawczej GfK. Najczęściej kupowano lodówki, pralki i kuchnie.

2022-04-13, 11:53

Rynek dużego sprzętu AGD wart jest w Polsce miliardy złotych. Co kupujemy najczęściej?
Polacy zamiast oszczędzać są skłonni do zwiększenia wydatków m.in. na sprzęt dużego AGD. Foto: Shutterstock/Gabriel Pahontu

Według opublikowanych w środę analiz, rynek dużego AGD tworzy dziewięć grup produktów: pralki, suszarki bębnowe, okapy, płyty do zabudowy, kuchnie (w tych kuchnie wolnostojące i piekarniki), kuchenki mikrofalowe, zmywarki do naczyń, lodówki oraz zamrażarki.

Jak przekazała w informacji GfK, w 2021 r. wartość sprzedaży urządzeń dużego AGD w Polsce wzrosła o 19 proc. w porównaniu do 2020 r. i osiągnęła blisko 10,8 mld zł.

Najczęściej kupujemy lodówki i pralki

Konsumenci najczęściej kupowali lodówki, pralki oraz kuchnie (kuchnie wolnostojące i piekarniki). Wzrosty w ubiegłym roku odnotował też rynek dóbr technologicznych i trwałego użytku. "Tym samym łączna sprzedaż dóbr trwałych osiągnęła blisko 50 mld zł, co oznacza wzrost o 14 proc. wobec 2020 r." - wskazano w komunikacie.

Według ekspertów galopująca inflacja sprawia, że Polacy zamiast oszczędzać są skłonni do zwiększenia wydatków, między innymi na sprzęt dużego AGD - co potwierdziło też badanie Corona Mood zrealizowane przez GfK w listopadzie ubiegłego roku.

REKLAMA

"73 proc. Polaków deklarowało wówczas zwiększenie wydatków na dobra trwałe, w tym na artykuły gospodarstwa domowego. Rok wcześniej taki zamiar miało 29 proc. konsumentów" - stwierdzono w materiale.

Jaka kategoria AGD rośnie najszybciej?

W sprzedaży dużego sprzętu AGD dominują: lodówki, pralki i kuchnie (wolnostojące i piekarniki), zaś najszybciej rosnącą kategorią są suszarki bębnowe.

"W 2021 r. ich sprzedaż w Polsce wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu do 2020 r." - przekazał cytowany w informacji GfK Artur Noga-Bogomilski, head of market intelligence/Proxy.

"Oznacza to, że w minionym roku Polacy wydali na nie o 276 mln zł więcej" - dodał Noga-Bogomilski.

Czytaj także:


PAP/mk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej