Masz nadpłatę podatku? Ministerstwo Finansów tłumaczy jak złożyć odpowiedni wniosek

Podatnik, u którego wystąpiła nadpłata lub który kwestionuje wysokość pobranego podatku może złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty w serwisie e-Urząd Skarbowy - podało Ministerstwo Finansów.

2022-05-26, 16:06

Masz nadpłatę podatku? Ministerstwo Finansów tłumaczy jak złożyć odpowiedni wniosek
Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. Foto: PAP/Darek Delmanowicz

"W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (…)" - podało Ministerstwo Finansów w czwartkowym komunikacie.

Jak wyjaśniono, wystarczy wybrać odpowiedni wniosek, a kreator pomoże podatnikowi wypełnić wniosek, czyli wpisać do dokumentu rodzaj podatku lub symbol formularza, kwotę nadpłaty, okres oraz rok i uzasadnienie.

Następnie - jak wskazało MF - wniosek zostanie wstępnie uzupełniony danymi identyfikacyjnymi i adresowymi z sekcji "Twoje dane". W przypadku pełnomocników automatycznie są pobierane i podpowiadane dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.

"e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli chcesz korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US zaloguj się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel" - wskazał resort finansów.

REKLAMA

Czytaj także:

PAP/PR24.pl/mk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej