Modernizacja dworca Warszawa-Zachodnia. Od poniedziałku nowy etap i duże zmiany dla pasażerów
Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia wchodzi w nową fazę. Od 24 października obejmie ona piąty peron. W związku z kolejnym etapem prac, zmieni się także obsługa podróżnych na stacji.
2022-10-21, 14:32
Na stacji Warszawa Zachodnia od poniedziałku wykonawca rozszerza front robót o peron piąty. Obiekt zostanie wyłączony z użytkowania. Będzie rozbiórka peronu i torów. To przygotowania pod wykop pod nowe podziemne przejście które połączy wszystkie perony na stacji.
Zmiana przejść na perony
Szerszy zakres prac na stacji będzie wymagał zmian w komunikacji od strony Alei Jerozolimskich. Dojście od dworca do peronów 1-4 będzie zapewniał dotychczasowy tunel. W dojściu do peronów 6-9 podróżni będą korzystać z kładki, na którą wejście będzie z peronu numer 4. Wykonawca zapewnia oznakowanie oraz szczegółowe informacje z organizacją ruchu.
Prace na peronie piątym zostały zaplanowane w rozkładzie jazdy. Od 24 października część pociągów kursujących przez Warszawę Zachodnią będzie jeździć przez stację Warszawa Gdańska. Pomimo znaczącego obszaru przebudowy stacji i ograniczenia czynnych torów utrzymane jest kursowanie pociągów.
Kolejarze proszą pasażerów o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.
REKLAMA
Dalsze prace
Kontynuowana jest budowa trzech wiaduktów kolejowych na stacji Warszawa Zachodnia, które usprawnią podróże w aglomeracji warszawskiej. Jeden z nich - kratownicowy o konstrukcji stalowej - został nasunięty na docelowe miejsce. 120-metrowy obiekt od wiosny przyszłego roku zapewni bezpośrednie połączenie między Piasecznem i Służewcem a Wolą i Warszawą Gdańską od strony Radomia na linię obwodową. Powstają również kolejne segmenty dwóch wiaduktów koło stacji Warszawa Zachodnia. Ich betonowa konstrukcja pozwoli na bezkolizyjny przejazd pociągów górą i dołem.
Odnowiona i unowocześniona stacja Warszawa Zachodnia ma zapewnić większą dostępność oraz komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podkreślają, że łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską.
Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, około 36 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia będzie kosztować jest 2 miliardy złotych. Projekt ubiega się o dofinansowanie z funduszy unii Europejskiej. Według ostatnich informacji przekazywanych przez PKP PLK, remont ma się zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku.
REKLAMA
Czytaj także:
- Modernizacja dworca Warszawa-Zachodnia. Niebawem kolejne duże zmiany w organizacji ruchu
- Powstaje tunel dla szybkich pociągów. Zobacz zmiany na dworcu Warszawa Zachodnia
- PKP PLK przejmują firmę Trakcja. To jeden z głównych operatorów infrastruktury kolejowej
IAR/Aleksander Pszoniak/PR24.pl/mk
REKLAMA