Klienci wrócili, wzrosły obroty. Znamy najnowsze dane o sprzedaży w centrach handlowych

2023-05-16, 15:10

Klienci wrócili, wzrosły obroty. Znamy najnowsze dane o sprzedaży w centrach handlowych
W grudniu handlowe niedziele przed Wigilią przypadną prawdopodobnie - 10 i 17 grudnia.Foto: shutterstock.com/ hxdbzxy

Obroty najemców w centrach handlowych w lutym br. wzrosły o 28 proc. r/r, najbardziej w dużych obiektach. Odwiedzalność centrów mierzona liczbą klientów na 1 m kw. była w lutym br. wyższa o 15,6 proc. r/r. - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych.

- Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. W największych galeriach (powyżej 60 tys. mkw. GLA) wzrost wyniósł 30,5 proc. Duże obiekty (40-60 tys. mkw. GLA) notowały wzrosty o 27,7 proc., średnie (20-40 tys. mkw. GLA) o 24,1 proc., a najmniejsze (5-20 tys. mkw. GLA) o 21,3 proc. - wynika z danych PRCH.

Wzrosły wydatki klientów

Wskazano, że w istotnych dla centrów handlowych kategoriach wzrost obrotów kształtował się następująco: "usługi 54,3 proc., gastronomia 37,7 proc. czy odzież 25,2 proc."

Według PRCH współczynnik konwersji, czyli średnie wydatki klientów w przeliczeniu na jedną wizytę, w lutym 2023 r. wzrósł o 13 proc. w stosunku do lutego 2022 r.

"Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 m kw. powierzchni najmu, była w lutym 2023 r. o 15,6 proc. wyższa niż w lutym 2022 r." - podkreślono w raporcie.

Zniesienie ograniczeń pandemicznych ożywiło handel

- Luty był kolejnym dobrym miesiącem dla centrów handlowych, jako kanału sprzedaży detalicznej w Polsce. (...) Należy jednak pamiętać, że rok temu obowiązywały jeszcze ograniczenia pandemiczne, które oddziaływały na handel. Z danych GUS wynika, że dla całości handlu wzrost sprzedaży o 9,9 proc. notowano w grupie tekstylia, odzież, obuwie, a o 2,7 proc. w kategorii farmaceutyki, kosmetyki i sprzęt ortopedyczny - stwierdził dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański.

Czytaj także:

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) to stowarzyszenie not-for-profit zrzeszające ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług. 

PAP/IAR/PR24/akg

Polecane

Wróć do strony głównej