Wizz Air dostał karę. Wypłaci odszkodowania za odwołane loty
Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) zdyscyplinował węgierskiego przewoźnika niskokosztowego, Wizz Aira. Zmusił go do wypłacenia 1,24 miliona funtów poszkodowanym pasażerom - podał portal rp.pl.
2024-01-19, 15:17
Jak czytamy na stronach portalu - chodziło między innymi o to, że przewoźnik nie zapewniał im alternatywnych połączeń, kiedy odwoływał loty, ani opieki, kiedy jego rejsy były znacząco opóźnione.
Zobowiązanie do zmian w polityce przewozowej
CAA - czytamy - "zobowiązał Wizz Aira do wprowadzenia zmian w polityce przewozowej, aby nie dochodziło więcej do takich sytuacji. Zmusił linię też do ponownego przeanalizowania reklamacji klientów w zakresie poniesionych kosztów rejsów zastępczych, transferów między lotniskami i dodatkowych kosztów (noclegi w hotelach), kiedy loty były mocno opóźnione".
Zobacz również:
- Ostatecznie przewoźnik ponownie rozpatrzył 25 tysięcy wniosków i przyznał odszkodowania w około 6 tysiącach kolejnych sytuacjach - podaje rp.pl.
Wnioski rozpatrywane automatycznie
- Działania CAA wobec Wizz Aira dotyczyły lotów, które miały wystartować lub przylecieć na lotnisko w Wielkiej Brytanii od 18 marca 2022 roku. Pasażerowie nie musieli podejmować żadnych działań, ich wnioski były ponownie rozpatrywane automatycznie - czytamy na stronach portalu.
REKLAMA
rp.pl/IAR/PR24/akg
REKLAMA