Sprawdzili kilkaset aut. Szwedzki "ranking korozji" bezlitosny dla japońskich producentów
Dziennikarze szwedzkiego tytułu "Vi Bilagare" sprawdzili poziom zabezpieczenia przed korozją nowych aut popularnych producentów. Sprawdzili ponad 300 samochodów.
2024-01-19, 15:39
Tak samo jak w Polsce, również w Szwecji istotną sprawą dla konsumentów jest to, jak dobrze auta zabezpieczone są przed rdzą. Głównie ze względu na surowy klimat, ale także na tendencję do używania tego samego auta przez dłuższy czas.
Jak podaje portal moto.pl dziennikarze w Szwecji zbadali różne cechy ponad 300 nowych samochodów marek oferowanych na lokalnym rynku.
Porsche na podium
Z rankingu wynika, że Porsche uzyskało idealny wynik pięciu punktów, natomiast Hondzie przyznano zaledwie 1,8 punktu.
"Na szczęście w środku rankingu można znaleźć kilka zaskoczeń. Z pewnością jest nim trzecia pozycja chińskiego producenta Nio (4,5 punktu), którego oprócz Porsche wyprzedził tylko Jaguar (4,7 punktu). Pierwszą piątkę zamyka BMW (4,1 punktu) i Audi (4 punkty). W drugiej znalazły się następujące marki: Mini (4 punkty), Mercedes (3,9 punktu), Renault (3,7 punktu), Volkswagen (3,6 punktu) i Seat (3,6 punktu). Średnia rynkowa z analizy wszystkich zbadanych marek wynosi 3,1 punktu. Powyżej niej znalazło się 14 producentów, a poniżej 25" - czytamy na portalu.
REKLAMA
Mieszany wyniki aut z Chin
Zdaniem moto.pl Szwedzki "ranking korozji" jest interesujący jeszcze z innego powodu. W Skandynawii jest obecnych wiele chińskich marek i dzięki temu możemy sprawdzić, jak są zabezpieczone przed rdzą samochody.
"Wygląda na to, że nie najlepiej, bo z wyjątkiem Nio i BYD okupują dolną części rankingu. Najlepszym pod tym względem francuskim producentem jest Renault (chociaż goni je skromna Dacia), japońskim Lexus, a włoskim Alfa Romeo" – czytamy także na portalu.
Zdaniem portalu poza wyjątkami, najlepiej zabezpieczone są samochody marek premium, a to oznacza, że warto za nie zapłacić więcej, przynajmniej pod tym względem.
- Zwiększa się sprzedaż nowych samochodów w UE. Na topie wciąż "benzyniaki"
- Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r. to "zły pomysł". Tak uważa ponad połowa polskich kierowców
Moto.pl/PR24.pl/mk
REKLAMA